Osnova vašeg biznisa je kupac – ne društvene mreže

Osnova vašeg biznisa je kupac – ne društvene mreže

Jednu stvar nije loše ponoviti s vremena na vrijeme.

Da, internet i društvene mreže vam mogu pomoći da unaprijedite svoje poslovanje i da svojim kupcima pristupite na prisniji način.

Ne, to ne znači da su one najvažnija stvar na svijetu i da sve trebate podrediti njima.

Osnovna stvar svakog, pa i vašeg biznisa jeste – kupac.

Zbog kupaca, stalnih ili potencijalnih vi radite to što radite. Od kupaca vi živite. Zato svaka vaša marketinška, promotivna, PR i bilo koja druga aktivnost treba da polazi od njih.

Da pojednostavimo: imate proizvod, odličan i potpuno prirodan med. Trebaju vam kupci za njega. U svojim komunikacionim aktivnostima koristite Twitter i Facebook i već imate solidnu bazu postojećih, ali i potencijalnih kupaca. Odlučite da informaciju o novoj količini meda kojeg imate i želite prodati podijelite na ovim društvenim mrežama. Isto tako napravite određene pogodnosti za te kupce koji vam se obrate na Facebooku i Twitteru – date im popust, omogućite rezervaciju.

Dok sve to radite javi vam se komšija koji inače kod vas redovno kupuje isti taj med, ali on ne voli društvene mreže i htio bi da to sve završi na stari način, lično sa vama. Htio bi da med rezerviše kako bi ga sigurno i on dobio kad krene prodaja.

Hoćete li med prodati i njemu? Hoćete li mu omogućiti da ga rezerviše i lično kod vas? Ili ćete ga usmjeriti na Twitter i Facebook, nagovarajući ga da otvori profil na mrežama samo zato što ste vi tako osmislili svoju ovogodišnju prodaju meda?

Neću ja odgovoriti na ova pitanja, a mislim da nema ni potrebe. Samo ću još jednom napomenuti – kupac je oduvijek centar vašeg biznisa. To je bio i godinama ranije kad se trgovalo na pijacama bez marketinga i reklama. To je bio i prije pojave društvenih mreža. To će biti i za 200 godina, u vremenu u kojem će se ko zna kako komunicirati sa njim.

Sve se mijenja, samo je kupac konstanta.

Pri tome nikad ne znate da li je osoba koja danas želi kupiti vaš proizvod neko ko će ga kupiti samo danas ili je to osoba od koje ćete ostvariti veoma bitan profit. Ta je osoba došla da danas kupi jednu teglu meda. Možda će sutra baš ona biti vlasnik lanca prodavnica koji će otkupiti svu vašu godišnju proizvodnju, da se više uopšte ne morate mučiti sa prodajom.

Naravno, pod uslovom da budete prodavac sa kojim će htjeti dugoročno poslovati. A ne bih rekla da će to htjeti ukoliko kupovinu meda sada uslovljavate otvaranjem profila na Twitteru.

Ostavite odgovor