Pet najzanimljivijih PR strategija iz svijeta

Pet najzanimljivijih PR strategija iz svijeta

Piše: Kara Alaimo za The Huffington Post

Moja nedavno objavljena knjiga „Pitch, Tweet, or Engage on the Street: How to Practice Global Public Relations and Strategic Communication“, objašnjava kako primijeniti komunikacione strategije i poruke na različitim globalnim tržištima. Kao dio mog istraživanja za knjigu ja sam intervjuisala starije praktičare iz 31 zemlje o najboljim lokalnim praksama odnosa s javnošću. Ovo je pet najzanimljivijih koje sam otkrila iz cijelog svijeta:

Zabava na Tajlandu: Tajlanđanima je veoma važan ‘sanuk’ ili njihova „zabava-zadovoljstvo orijentacija“. Daradirek Ekachai i Rosechongporn Komolsevin su objasnili da je sanuk „usvajanje radosnog i prijatnog stava prema životu i radu“. Zbog ovog bi strategije odnosa s javnošću fokusirane na zabavu trebale biti uspješne u ovoj zemlji. Ekachai i Komolsevin objašnjavaju da je UBC (United Broadcasting Corporation) – kablovska televizijska stanica – jednom organizovala ‘World’s Biggest Painting’ projekat koji je uključivao preko 4000 djece i porodica na događaju koji je postavio Ginisov rekord i za relativno malo novca su dobili mnogo pozitivnog publiciteta za UBC.

Sklapanje prijateljstava u Južnoj Africi: Zbog toga što je Južna Afrika zemlja različitosti (imaju 11 oficijelnih jezika), PR praktičari trebaju različite pristupe različitim publikama. Mnogi se zato fokusiraju na stvaranje prijateljstava sa lokalnim influenserima u različitim zajednicama koje mogu onda dalje uticati na njih.

Merle O’Brien, bivša predsjednica i kolegica iz PR instituta Južne Afrike, kaže da lokalni influenseri u općinama u Južnoj Africi (neformalna naselja van gradova u kojima živi dominantno stanovništvo koje nisu bijelci) možda nisu edukovani, nemaju novac ali mogu biti u toku sa tim šta je aktuelno a šta ne. Njihov ugled, a ne bogatstvo je ono što ih čini uticajnim.

U ruralnoj Južnoj Africi, lokalni influenseri su šefovi sela. Themba Ngada, glavni za marketing u gradu Cape Town, kaže „ako neko želi razgovarati sa mnom i ja živim u selu, onda mora prvo razgovarati sa šefom sela. Dobro je donijeti poklon za njega, koza ili ovca su dobar izbor, boca konjaka takođe, jer je to dobra valuta u ruralnom Xhosalandu.

Organizovati ‘Jamuan’ u Maleziji: David Lian, glavni menadžer Zeno Group u Maleziji, kaže da kad su on i njegove kolege promovisali telekomunikacionu kompaniju u lokalnim selima, oni su često organizovali nešto što se zove ‘jamuan’ – malajska riječ za gozbu – pozivajući oko 10 stanovnika sela na večeru u lokalni restoran. U zamjenu za hranu koju im date oni će sjediti i odgovarati na vaša pitanja. Ovo vam može pružiti značajan uvid u PR pristupe koji će imati efekta lokalno. Nakon što bi naučili nešto o određenom selu, njegova agencija je organizovala karneval u ime njihovog klijenta, sa ciljem da predstavi taj brend lokalnom stanovništvu na zabavi. Lian se sjeća da je objašnjenje bilo da stanovnici sela nemaju puno prilika za zabavu i da vole uživati u jednostavnim stvarima kao što je karneval.

Iskoristiti TV sapunicu u Brazilu. Za vrijeme posljednje epizode ultra popularne telenovele u Brazilu, ulice su bile puste jer su ljudi bili u kućama ispred svojih TV ekrana. Angela Giacobbe, menadžerka komunikacija u kompaniji Wilson, Sons, preporučuje da se u partnerstvu sa brazilskom telenovelom koja se izvozi širom svijeta, uključujući Portugal, Angolu i Kinu – uključi sadržaj u epizode. Giacobbe kaže da pozicioniranje proizvoda u ovakvim emisijama ima velike efekte za brendove.

Učiniti da se Kanađani osjećaju dobro: Elissa Freeman, glavna u @elissapr komunikacijama, kaže da su u Kanadi PR praktičari jako fini. „Kada god radim sa klijentima, nikad nema nepovoljnih komentara sa ciljem da se drugi unizi. Poređenja sa drugim brendovima ovdje ne prolaze dobro i Kanađani budu veoma ogorčeni na to. Freeman kaže da kampanja iz 2014. u kojoj je aviokompanija WestJet slala Deda Mraza da pita ljude u Dominikanskoj Republici šta žele za Božić i da ih onda iznenadi ispunjavanjem želja utjelovljuje pristup koji prolazi dobro na kanadskom tržištu. „Mi volimo stvari koje čine da se osjećamo ugodno. To je način koji ovdje dobro prolazi“, kaže ona.

Više zanimljivih ideja i trikova o adaptiranju komunikacionih strategija za različita tržišta širom svijeta možete naći u knjizi  Pitch, Tweet, or Engage on the Street.

Izvor: Five of the Coolest PR Strategies from Around the World

(1) Comments
  1. OVo sa teve novelama i sapunicama mi je poznato, to definitivno radi, najvise u centralnoamerickim zemljama i africi. Josh jedan trik je kada se na vozilima kamionima autobusima i sl stave slike proizvoda, to je odlicna promocija kada hoce nesto da se promovise u udaljenim krajvevima bez TV i interneta

Leave a Reply