Pet pitanja koje bi svi PR timovi trebali postavljati

Pet pitanja koje bi svi PR timovi trebali postavljati

PR ne dobija uvijek priznanje koje zaslužuje. Posebno ne u dvorani za sastanke. Kako možete povećati performanse vašeg PR budžeta na način da budete primijećeni od strane ljudi koji su bitni? PR je idejom vođena struka, tako da bez obzira da li radite unutar firme ili angažujete agencije, smisleno je podešavati performanse kako bi osigurali da funkcija odnosa s javnošću podržava brand i nastavlja da razvija mjerljive, upečatljive kampanje koje su primijećene.

Postoji pet važnih područja koja se često previde.

1) Da li imamo odnose s pravim medijima?

Jesu li mediji sa kojima se bavimo pravi? Da li je pokrivenost koju smo osigurali objavama ona koju stvarno naši ciljani kupci čitaju?

Štampani mediji su i dalje uspješni u mnogim zemljama, ali se ponekad previde u našem nastojanju da sve bude digitalno. To znači da najutjecajniji medij za vaše poslovanje može biti onaj koji ne biste  očekivali da jeste.

Više od polovice svjetske odrasle populacije i dalje čita dnevne novine a posjećenost i čitanost vodećih novih portala nije u skladu sa kvalitetom angažmana. Većina (61%) Britanaca i dalje čitati lokalnu štampu, i širom svijeta lokalna štampa često može premašiti one na nacionalnom nivou.

Nacionalni i lokalni mediji trebaju biti fokus za sve brendove, a ne samo one koji se obraćaju potrošačima.

2) Je li naš sadržaj uvjerljiv?

Izvještaj Aberdeen Groupe je nedavno otkrio da dok većina kompanija (88%) tvrdi da provodi strategije sadržaja (content strategy), samo 16% njih zapravo ima čvrsti plan za takve aktivnosti. Velik dio sadržaja kompanije može poticati iz PR-a.

PR tim treba stvoriti kalendar sadržaja usmjerenog na svoje ciljane kupce koji im redovito treba govoriti nešto što ne znaju. To svakako nisu saopštenja koji govore o vijestima iz firme, proizvodima i inicijativama, nego su to pogledi, razmišljanja, komentari i mišljenja koja pomažu razvoju branda.

Kreativne i strateške PR resurse je bolje trošiti na ovu vrstu sadržaja. Danas su vijesti priče. Priče koje su žive, pripovijedanja koja se mogu prilagoditi različitim publikama, kanalima, uređajima i medijima.

3) Jesmo li postigli maksimum ovim sadržajem?

Sadržaj se gubi ako postoji samo u jednom obliku. PR tim mora osigurati predstavljanje i širenje visoko kvalitetnog sadržaja, prilagođenog za više formata; od kratkih do dugih članaka sa slikama slika, video-pripovijedanja i grafika.

Sa rušenjem granica između fizičkih, virtualnih, online, društvenih i mobilnih kanala i sa 90% B2B kupaca koji sada koriste pretraživanje interneta kako bi donijeli odluke o kupovini, važno je uložiti trud i osigurati da se sadržaj se širi na webu.

4) Da li imamo dovoljno jaku svrhu?

Prema Harvard Business Review, kompanije sa svrhom su deset puta isplativije od onih bez. Ima li vaša kompanija svrhu?

Je li vaš PR usklađen sa njom? Ako nije, trebate uzeti vremena da ponovno procijenite iza čega stojite kao posao i istražiti možete li se bolje koordinirati izvana? Radionice sa višim rukovoditeljima često mogu otkriti velike poruke koje nisu ranije napravile svoj put ka PR timovima. To bi mogla dati brendu potpuno novu priču.

Priča o brendu je razlog zašto postojite. Ideje su ono što pokreće vašu kompaniju. Vaše “zašto?” mora biti s ljudima na nivou ispod karakteristika proizvoda da biste stvorili emocionalnu vezu.

Ako je B2B kupac emocionalno povezan sa brandom kompanije, onda je vrlo vjerojatno da će razmisliti o kupovini od vas.

Dobra PR funkcija može i unutar firme dati odgovor na pitanje “Zašto?”, a eksterno ga kvalitetno iskomunicirati.

5) Da li naš brand prenosi emociju?

Googleova istraživanja s Motista i CEB-om pokazuju da su emocije i brendovi jako povezani. Pripovijedanje o brendu nije novo, ali je umjetnost pisanja brand priča kao efikasan dio online sadržaja zadatak koji je samo PR osoba u stanju kvalitetno napraviti. To je zato što najbolji brand pripovjedači razumiju ključne elemente pisanja fikcije, a to su vještine koje PR ljudi imaju u izobilju.

Prvi element priče je imati nacrt. Novinari će vam reći da dobra vijest ne prodaje. Pa šta prodaje? Loše vijesti. Pri tome mislimo na napetost, borbu, neku vrstu sukoba. Druga tehnika preferirana od strane profesionalnih pripovjedača je utkati ljudski interes u radnju tako da se publika može bolje povezati sa temom.

Korištenje tehnike pripovijedanja u odnosima s javnošću potiče emocije i odgovor od strane primatelja. Priče koje pomažu oblikovati ono kako ljudi vide brand i da li ga žele kupiti. Važno je osigurati da jvaš PR tim artikulira svoju svrhu kroz pripovijedanje.

Izvor: http://www.prmoment.com/3544/five-questions-all-pr-teams-should-ask.aspx

(1) Comments

Leave a Reply