Poruka studentima nakon 3 godine učestvovanja u žiriju PR Challenge takmičenja

Poruka studentima nakon 3 godine učestvovanja u žiriju PR Challenge takmičenja

Prošle sedmice sam po treći put bila član žirija PR Challenge takmičenja. PR Challenge je studentsko takmičenje u PR-u koje je peti put organizovao Prime Communications.

Zanimljivo mi je biti dio žirija zbog toga što imam priliku vidjeti kako studenti teoriju o kojoj uče primjenjuju u praksi, odnosno kako uopšte praksu povezuju sa teorijom. Naime, princip takmičenja je takav da ekipe dobiju dva zadatka za koja trebaju osmisliti PR strategiju. Ti zadaci budu tačno definisani, a oni treba da u skladu sa njima ponude rješenja.

Ove godine su zadaci bili studije slučaja za DoMEn doo i Unicef BiH. Za DoMEn je trebalo osmisliti strategiju za PR promociju premium domena u regionu, a za UNICEF BiH strategiju za kampanju „Vrtići za sve“ koju je inače Prime realizovao za Unicef početkom godine. Ekipe su trebale napraviti istraživanja o postojećoj situaciji i na osnovu njih kreirati strategiju koja će, po njihovom mišljenju, dati najefikasnije rezultate.

Do finala je ovaj put došlo 7 ekipa i moj generalni utisak je da je svima njima zaista ovo bio prvi put da svoja znanja pokušavaju praktično primijeniti. Vidjelo se to u  postavci radova i u načinu prezentiranja, kao i po tremi koju su mnogi od njih imali.

I to je najbolja strana ovog takmičenja, vjerujte mi.

Pitate se zašto?

Zato što su oni još uvijek studenti, još uvijek uče i traže svoj put. Na taj put su vlastitim izborom stavili i takmičenje PR Challenge i u sklopu njega priliku da dobiju zadatak kakav do tada vjerovatno nisu imali. Dobili su šansu da radom na praktičnom slučaju prošire svoj način razmišljanja, da osjete kako je raditi prezentaciju pred nepoznatim ljudima, te da čuju reakcije na sve to što su napravili.

Glavni zadatak nas četvoro u žiriju nije bio da ocijenimo njihove radove. Naš zadatak je bio da im kažemo komentare na ono što su prezentovali, da bi znali šta su napravili dobro a šta trebaju bolje. Sigurna sam da će im takvi komentari biti puno korisniji od bilo kakve nagrade ili ocjene, jer na osnovu njih znaju šta trebaju popraviti.

U realnom životu koliko sutra će se naći u situaciji da prezentuju neku svoju ideju potencijalnim poslodavcima ili klijentima. Svi oni koji su učestvovali na ovakvim takmičenjima su u prednosti jer iza sebe imaju iskustvo. Neće morati probijati led u situaciji od kojih će im zavisiti ko zna šta.

Pošto sam već treću godinu član žirija moram reći još nešto. Naime, viđam studente koji su učestvovali na PR Challenge takmičenju na raznim radnim mjestima. Da, većina njih je nakon fakulteta našla posao, ne sjede na birou. Pretpostavljam da to itekako ima veze sa proaktivnim načinom razmišljanja. Njih niko ne prijavljuje na takmičenja – to je slobodan izbor svakog studenta. Sama činjenica da se oni prijave na takmičenje i da svoje slobodno vrijeme posvete pripremi za njega, istražuju, uče, pišu strategiju, ih već ubacuje u drugačiji način razmišljanja od onog „kad i gdje ćemo na kafu“.

Nakon završetka fakulteta oni nastavljaju na isti način, krčeći sebi put trudom i znanjem. Osim toga, na ovakvim dešavanjima oni dobiju priliku da upoznaju ljude iz struke i ljude iz kompanija, tako da im i to daje širinu i mogućnosti koje ne bi imali da su studiranje proveli sjedeći u studentskoj kantini.

Posebna priča je nagrada koju osvoje, a koja se ove godine sastoji od posjete Sarajevo PR open konferenciji i Spark.me konferenciji. Na Sarajevo PR open su već mogli čuti sve što im ikada u životu može zatrebati po pitanju društveno odgovornog poslovanja kompanija i da je samo to u pitanju vrijedi ne znam ni sama koliko. A Spark.me, međunarodna konferencija sa top ligom predavača iz sfere internet biznisa je bunar znanja sama za sebe.

Sigurna sam da će ovogodišnji pobjednici imati višestruke koristi od svoje nagrade.

A svim ostalim studentima preporuka od srca – grabite rukama i nogama i prijavljujte se na sva moguća takmičenja, prakse i volontiranja. Samo učešće u njima je ogroman dobitak za vas čije će vas koristi pratiti cijeli život.

Ostavite odgovor