Poslovi koji nisu postojali prije 20 godina

Poslovi koji nisu postojali prije 20 godina

Autor: Semina Ždero

Sjećate li se dial-up konekcije, preuzimanja fajlova u trajanju od nekoliko sati (ili dana), zakrčene memorije i života kada nam tehnologija nije bila presudna za karijeru? Iako je to bilo prije svega 20ak godina, od tada pa do danas se mnogo šta promijenilo.

Dial-up više niko ne koristi, ogromne fajlove preuzimamo u svega nekoliko minuta, memorija na našim ličnim digitalnim aparatima ima terabajt ili više, a većinu zanimanja ne možemo ni zamisliti bez tehnologije. Ekspanzija informatike i razvoj modernih tehnologija otvorili su vrata novim poslovnim prilikama širom svijeta. Neka od zanimanja o kojima nismo mogli ni govoriti prije 20 godina, a koja su danas među najtraženijima su:

  • Cloud arhitekte – Cloud serveri su idealan prostor za virtualno odlaganje podataka, a ovi stručnjaci su zaduženi za njihovo konstruisanje i održavanje.
  • Menadžeri/ke društvenih mreža – Društvene mreže i digitalno oglašavanje su neizostavne karike današnjeg marketinga, pa su samim tim bili potrebni i ljudi koji bi se bavili isključivo kreiranjem sadržaja i plaćenim oglasima.
  • SEO specijalisti – Znate ono kad guglate nešto, pa vam zapadne za oko svega prvih nekoliko pretraga? Zahvaljujući optimizaciji ključnih riječi za online tražilice kojom se bavi SEO (Search Engine Optimization) specijalista, kompanije se mogu visoko pozicionirati u pretragama na internetu.
  • Virtualni asistenti – Gotovo da svaki website većih korporacija ima svoje virtualne asistente. Njihova uloga je da na vaša pitanja odgovaraju brzo i efikasno putem live chat formulara.
  • Esports treneri – Video igrice su odavno monetizovane i pretvorene u svojevrsni sport. Kako svakom sportskom timu treba trener, tako je i Esports trener zadužen da svoj tim strategijama i savjetima dovede do pobjede.
  • Nutricionisti – Voditi brigu o zdravlju i baviti se sportom nije baš lako kada pratimo ubrzan životni ritam. No, nutricionista je tu da nam pomogne sa planom ishrane, neovisno od naših sportskih i zdravstvenih potreba i ciljeva.
  • Influenseri – Prije 20 godina svi smo bili sami svoji influenseri. Mouth to mouth marketing je služio da jedni drugima preporučimo proizvode i usluge, a danas za to imamo influensere koji svojim recenzijama utiču na naše odluke.
  • Komercijalni operateri drona – Dronovi su izuzetno vrijedan alat za filmsku i medijsku industriju. Zahvaljujući vještim operaterima, oni kreiraju vrhunske snimke i doprinose videoprodukciji.
  • Developeri mobilnih aplikacija – Obzirom da smo Nokiu 3310 zamijenili pametnim telefonima na koje možemo instalirati po stotine aplikacije, javila se i potreba za posebnom kategorijom IT stručnjaka – onih koji kreiraju aplikacije.
  • Analitičari podataka ili Data Scientists bave se praćenjem i unošenjem velikog broja podataka u određene sisteme. Zahvaljujući analizama ovih stručnjaka, kompanije poboljšavaju svoje razumijevanje tržišta, postojećih i potencijalnih kupaca, usluga ili proizvoda.
  • Producenti podcasta – Podcasti su se razvili kao specifičan izvor zabave, informacija, pa čak i neformalnog obrazovanja. Ipak, njihova produkcija razlikuje se od tradicionalne produkcije video zapisa, pa su samim tim bili potrebni profesionalci u ovom području.
  • Analitičari kriptovaluta – 2009. godine dobili smo prvu digitalnu valutu Bitcoin, a nakon nje još niz drugih kriptovaluta. Uz njih smo postali i samoproklamovani digitalni rudari, a izučavanje, analizu i predikcije vrijednosti ovog tipa novca prepustili smo stručnim analitičarima kriptovaluta.

 

Kroz ova zanimanja, tehnologija je omogućila ljudima da se specijalizuju u oblastima koje su nekada bile nezamislive. Ostaje nam da pratimo njen dalji napredak, te da spremno dočekamo nove pozicije na tržištu rada.

Leave a Reply