Potrošači više vjeruju recenzijama nego ličnim preporukama

Potrošači više vjeruju recenzijama nego ličnim preporukama

Piše: Daney Parker za PRmoment.com

Potrošači će prije odlučiti da nešto kupe ako proizvod ima dobru recenziju, nego ako im ga preporuče roditelji, prijatelji ili poznate osobe. Tako kaže skorašnje istraživanje ocjena i preporuka koja je sprovedena na platformi Feefo u Velikoj Britaniji.. Jedina stvar koja na odluku o kupovini utiče više od pozitivne recenzije je veliki popust, kao što je na primjer rasprodaja u pola cijene.

Ključna otkrića

75% potrošača je pod uticajem dobrih recenzija

Na manje od polovine uticaj imaju roditelji, poznate osobe ili prijatelji

85% potrošača u Velikoj Britaniji uvijek provjerava online recenzije prije odluke o kupovini.

Ispitanici su imali pitanje „Koliko često provjeravate recenzije kada kupujete proizvod ili uslugu koju niste ranije kupovali, ili kod novog dobavljača?“ i 85% njih je odgovorilo da u ovakvim situacijama uvijek traže recenzije.
Onda su ih pitali „Šta najviše utiče na vašu odluku o kupovini?“ i dobili su listu sa ponuđenim odgovorima. U nastavku je pet najčešćih odgovora:

Privlačan popust ili promocija na primjer 50% sniženje – 79% odgovora
Dobra, pozitivna recenzija – 75% odgovora
Preporuka roditelja – 47% odgovora
Preporuka poznate osobe – 41% odgovora
Preporuka prijatelja – 36% odgovora

Jedan od deset ispitanika (9%) kaže da se na kupovinu odlučuje zbog preporuke prodavca, dok jedan od 15 ispitanika (6%) da „na njihove odluke utiče dejstvo alkohola!“

U razgovoru o rezultatima, Cat Lenheim, voditelj PR sektora u Feefo kaže da ovo istraživanje pomaže PR praktičarima u kreiranju dijaloga sa publikom sa ciljem očuvanja reputacije brendova. „Važno je da oni koji rade u PR-u shvate važnost online recenzija i ocjena sa zvjezdicama za brendove i da koriste alate koji će im omogućiti da prate spominjanja brenda na svim medijima i društvenim mrežama“.

Lenheim takođe kaže kako su recenzije jednostavan način za skupljanje iskustava, plus što su korisne kad dođe do potencijalne krizne komunikacije – naročito ako se pojave negativni osvrti. „Super je kad posao ide dobro, ali je potrebno vodstvo kad dođe do vanjske komunikacije, a tu je ključni dio kako odgovoriti na povratnu informaciju potrošača, bila ona dobra ili loša. Za PR profesionalca je nužno da bude u mogućnosti prepoznati autentičnost recenzije, naročito kad loše mogu narušiti reputaciju kompanije dugoročno. Već se dešava da neki veliki trgovinski lanci imaju problema sa ovim, skoro je Amazon objavio kako će zabraniti potaknute recenzije“.

Kako recenzije itekako mogu uticati na brend, ključno je da PR profesionalci prate iste i da djeluju brzo u potencijalnim kriznim situacijama.

Metodologija

Istraživanje je proveo Feefo. Ispitano je 2,140 odraslih Britanaca, o njihovim navikama u kupovini i o tome šta utiče na njih prilikom kupovine proizvoda ili usluge.

Izvor: http://www.prmoment.com/3582/consumers-trust-reviews-more-than-personal-recommendation.aspx

Ostavite odgovor