PR Challenge ili praksa koja je potrebna svakom studentu

PR Challenge ili praksa koja je potrebna svakom studentu

U petak, 9. maja održano je superfinale četvrtog po redu studentskog takmičenja u hotelu Sarajevo. Pet takmičarskih ekipa iz Sarajeva, Travnika, Banjaluke i Zenice predstavile su svoje PR strategije za najveću regionalnu internet konferenciju Spark.me koju organizuje kompanija doMen iz Crne Gore i Fondaciju Fabrike duhana Sarajevo. Šestočlani žiri sastavljen od PR stručnjaka, urednika medija, blogera i predstavnika kompanija, nakon što su svi takmičarski timovi predstavili svoje strategije, proglasio je tim Bosfor sa Ekonomskog fakulteta iz Zenice za pobjednike IV PR Challenge-a. Drugo mjesto osvojila je takmičarska ekipa aPRopo sa Fakulteta političkih nauka iz Sarajeva, dok je treće mjesto osvojila takmičarska ekipa Felix Felicis sa Ekonomskog fakulteta iz Sarajeva. Žiri je dodijelio i posebne nagrade, tako je nagradu za najinovativniji pristup osvojila takmičarska ekipa Animus sa Fakulteta poslovne ekonomije iz Travnika, dok je nagradu za najbolju prezentaciju osvojila takmičarska ekipa Victorious Secret sa Visoke škole “Banja Luka College” iz Banjaluke.

PR Challenge je projekat na koji sam ponosan iz dva razloga.  Prvi razlog je da je PRC jedan od edukativnih projekata agencije Prime Communications, pored Sarajevo PR Open konferencije, te PROACTIVE konferencije kojom ove godine zaokružujemo konferencijsku priču, te da baš taj prvi razlog jesu sva znanja, praktični primjeri, networking i mnogo pozitivnih priča koje sam doživio kroz sve konferencije tokom posljednjih nekoliko godina. Drugi razlog je taj što je PR Challenge projekat za koji sam zadužen od idejne faze projekta, još 2009. godine kada sam i sam bio student, već i tada svjestan da studenti na fakultetima nemaju dovoljno sati prakse kako bi mogli zaista uvidjeti svoje mogućnosti, potencijale i afinitete u oblastima odnosa s javnostima. Kroz ovaj projekat sam imao mogućnost komunicirati sa mnoštvom studenata ne samo iz Sarajeva, već i drugih univerzitetskih bh. gradova ali i sa studentima sa pojedinih fakulteta iz Srbije, Hrvatske i Crne Gore. Jedino razočaranje koje sam doživljavao komunicirajući s njima godinama je nezainteresovanost takmičarskih ekipa da učestvuju na ovom projektu iako imaju sasvim dovoljno vremena da organizuju svoje timove i kreiraju PR strategiju.

U komunikaciji sa pojedincima iz takmičarskih ekipa potvrdio sam svoju pretpostavku da se od najslabije karike u grupi, manjak motiviranosti prenese i na ostale članove.  Malo je pojedinaca koji su bili voljni tražiti nove članove svoje takmičarske grupe. Pazite, ne uzima se nikome za zlo manjak motiviranosti, ali osvrnuću se na prethodne godine i primjetiti da pojedince koji su učestvovali na projektu koji su dolazili i nekoliko godina za redom na PRC (pored nekih drugih projekata na kojima su učestvovali) danas prepoznajem u različitim PR agencijama te medijima, mlade i perspektivne (sada već neke i bivše) studente koji su stekli određene kompetencije za rad na bh. tržištu i gledam ih kao sebe, pojedince koji znaju šta žele, a šta ne žele u životu. Već od 2009. godine kroz agencijski posao stekao sam dosta znanja, moram priznati, čak i neka teorijska znanja koja sam sticao na fakultetu od strane pojedinih profesora u praksi su se pokazala kontradiktornim te sam ista znanja nadograđivao kroz praksu, red, rad i disciplinu.  Danas je i najveći broj studenata sa društvenih fakulteta na biroima, ali rad na praktičnom primjeru koja se nudi studentima može biti odlična referenca za početak pripravničkog staža ili volontiranja u nekoj agenciji, privatnoj ili javnoj kompaniji.

Naši pobjednici sa ovogodišnjeg PR Challenge takmičenja, kao glavnu nagradu, osvojili su kotizacije za učešće na regionalnoj konferenciji o odnosima s javnošću – PROACTIVE X čime im je omogućeno da uče od najboljih PR praktičara u regiji, kojoj se lično veoma radujem a znam da se raduju i oni ;).

Zašto je PR Challenge koristan za studente?

Godinama na PR Challenge dolaze takmičarske ekipe koje kreiraju sve, ali ne PR strategiju. Bilo da se radi o marketinškim strategijama,biznis planovima ili event strategijama, studenti imaju tek neke osnove iz odnosa s javnostima koje stiču na fakultetima. Ne ulazeći sada u detalje, ono što je studentima korisno iz samog projekta pored rada sa pravim klijentima, je da će agencija Prime Communications poslati radove takmičarskim ekipama sa inputima i savjetima šta treba ubaciti u praktičnom radu, te kako zaista kreirati PR strategiju koju klijent može iskoristiti u praksi.

Stoga, dragi studenti, da bi stekli određene kompetencije za rad u nekoj agenciji ili kompaniji, učite ali i koristite prilike koje pružaju različite organizacije i agencije. Samo praktičnim radom možete sebi osigurati šansu da steknete iskustva koja su danas tražena od poslodavaca. Ako znate šta želite, borite se za to i nemojte čekati da neko drugi to uradi za vas, jer ako vi ne znate šta želite, kako će to znati neko drugi?!

Ostavite odgovor