PR i marketing stručnjaci Turkish Airlinesa dolaze u jugoistočnu Evropu. Pismo prenosimo u cjelosti!

PR i marketing stručnjaci Turkish Airlinesa dolaze u jugoistočnu Evropu. Pismo prenosimo u cjelosti!

Zvuči glupo što pričam o tome, ali jedan prijatelj iz jedne velike privatne zdravstvene ustanove iz Zagreba me jutros probudio u 5:30, sav uplašen i uznemiren. On inače ustaje u 5:00, provjerava e-mailove i poruke na smartphone-u, trči četiri kilometra, tušira se pa ide na posao. Kaže da je najprije čudno sanjao –  u snu su mu došli Kobe Bryant i Lionel Messi, kao na onoj reklami Turkish Airlinesa. Prvo su ga kao ozbiljno gledali a onda su se grohotom smijali i tako, kako to u snu već bude čudno – Messi mu je rekao: „Za kaj plaćate one reklame u dnevnom tisku, ta niste vi Turkish Airlines“. Onda se probudio, sav uznemiren desnom rukom prao zube  a lijevom klikao po mobitelu a tamo, nova poruka, i to baš iz Turkish Airlinesa. Čitao je nekoliko puta i pogledao vani – grozna kiša. Te se trgnuo, sjetio se da ja ustajem u 5:30 i da kontaktiram sa mnogo iskusnih PR-ovaca i odlučio da zatraži pomoć u razrješnjavanju čudnog sna i čudnog e-maila. I ja sam čitao, sve do sad, preslagao kockice i pokušavao odgonetnuti ovu čudnu stvar i – nije mi uspjelo. Odlučio sam priču podijeliti sa mojim prijateljima. Evo cijeli tekst.

„Poštovani,

Obraćamo Vam se sa željom za saradnju sa kompanijama iz jugoistočne Evrope, naročito zemalja bivše Jugoslavije.

Region Jugoistočne Evrope, sa akcentom na ovaj dio sa mnogo službenih i neslužbenih jezika koje svi razumijete, i nama Amerikancima zvuče jednako, a zovu se drukčije, postaje svjetski centar i marketinga i PR-a. I mi to vidimo, i rado bismo slijedili intuiciju i radili sa Vama. Naša poslovna logika i šesto čulo govore sljedeće.

Ako imate novaca za TV spotove koji u poluvremenu fudbalske utakmice reklamiraju zdravstvenu ustanovu i tretman endokrinoloških i dijabetoloških problema – to znači da ste puni novaca. Mi imamo mnogo novaca ali baš mjerkamo jedan plac za poslovnu zgradu u Dubaiju. Ali motiv nije samo finansijski. Hoćemo da naučimo Vašu logiku.

Vaše reklame u novinama su grafički, logički i strukturalno – just perfect. Dva pitanja: koliko koštaju reklame koje tamo objavljujete, i koji su tiraži štampanih medija u vašim zemljama?

Ako se usuđujete nuditi pregled koji traje 30 minuta i košta 100 eura na Facebook stranici koju Vam rođak administrira za 100 eura mjesečno, onda uistinu vidite nešto što mi ne vidimo. Pisat ćemo i bestseller.

Analizirali smo i shvatili da marketing i PR odjeli vaših kompanija rade zajedno, sa ukupnom brojkom od 5 ljudi. U firmi od 1.400 uposlenika. To je nešto što u svijetu ne postoji. Mi očigledno bacamo novce i, kao što rekosmo, ciljevi nisu samo finansijski. Nakon nekoliko godina – vaš model ćemo instalirati u Turskoj, Americi i širom svijeta. Spojit ćemo vašu ingenioznost i našu studioznost, pa ćemo mi raditi kreativni, a vi ovaj vaš, nevjerovatni dio posla.

Ako uspijevate da poslujete u okruženju koje je i toliko korumpirano i toliko nepovoljno, i da pravite i teambuildinge i najluksuznijim gradskim restoranima i sa Severinom za mikrofonom – zašto bismo se dvoumili. Doći ćemo bez matematičara, business analysta, menadžera ljudskih resursa i menadžera operacija. Ta osoba se u Vašim firmama uklapa u jednu personu – vlasnika kompanije.

Sve je ovo kod nas težak posao, malo i podcijenjen, uvijek traže više a, znate, čovjek se potroši. U kalkulaciji konačne ponude uvijek treba gledati i vrijeme i energiju potrošene na poslu, a i budžet koji je na raspolaganju. Saradnjom sa vama dobili smo oboje.

Zato jedva čekamo da se vidimo i da pojedemo ćevape,

Autori reklame Turkish Airlinesa, najpopularnije u historiji Youtube kanala“.

Budite korektni i – direktni. Šta se dešava? Hoće li oni stvarno doći? Šta da im odgovorimo? Trebamo li raditi čuvenu SWOT analizu? Je li ovo šansa za privredu? Ili se oni samo zezaju sa nama?

Leave a Reply