PR za mali biznis: Kako sabotirati rezultate svoje PR kampanje
Razmišljate o pokretanju velike PR kampanje. Publicitet je baš ono što vaš biznis treba, zar ne?
PR je investicija. Pored novca za kampanju, od ulaganja imate i vrijeme. Plus, PR nije samo medijska pokrivenost. To je svaka dodirna točka koju vaša publika ima sa vašim brendom, uključujući društvene mreže, pisanu komunikaciju, služba za kontakt sa potrošačima i online recenzije.
Zbog toga je potrebno, prije pokretanja PR kampanje, napraviti marketing dijagnozu i ustanoviti gdje se nalazimo. To će spriječiti uzaludno trošenje novca, plus glavobolje koje mogu nastati zbog kampanje.
Ovo su najčešći načini na koje ljudi sabotiraju svoju PR kampanju prije nego što je uopšte i krenula:
PR nije ono što vam treba
Prvi korak je ustanoviti šta vam u stvari zaista treba. 90% ljudi koji dođu tražeći medijsku pokrivenost žele u stvari nešto drugo, kao što je na primjer povećanje prodaje, bolja reputacija, jači poslovni model i prepoznatljivost u industriji.
Vaš marketing nije završen
PR je glazura na marketing kolaču. Morate imati završen imidž prije nego na sebe privučete pažnju. Je li vaše brendiranje kompletirano? Da li vaš slogan priča vašu priču? Da li održavate profile na društvenim mrežama? Da li imate jasnu sliku o tome zašto bi ljudi trebali izabrati vas a ne vaše konkurente?
Tek nakon što kompletirate vašu marketing priču na redu je obraćanje publici. U današnje vrijeme često imate samo jednu priliku da nešto kažete – nemojte to uprskati!
Ne znate kako zadržati pažnju ljudi nakon što je privučete
PR strategija bez stalne komunikacijske strategije je beskorisna. Recimo da imate savršen prilog u medijima koji će dovesti ljude na vašu web stranicu. Da li imate razrađen sistem koji će ih zadržati tamo, a ne da odmah odu sa nje i nikad se više ne vrate? Sveobuhvatna komunikacijska strategija koja gradi dinamične odnose sa publikom je osnova prije nego što počnete svoj nastup u medijima.
Nemate prodajni proces
Nakon što privučete zainteresovane, kako ćete završiti prodaju? Posao medijskih priča nije da prodaju, nego da povećaju svijest o tome šta u stvari imate u ponudi. Njihov cilj nije da povećaju prodaju.
Dakle, kako ćete tu pažnju pretvoriti u prodaju? Važno pitanje, zato odgovorite na njega prije nego pošaljete prvo saopštenje.
Hitno vam je
Ukoliko ne tražite krizno komuniciranje, PR kampanja za mali biznis je dugoročna strategija. Nemojte bacati novac na marketing problem, na zadnje pokušaje da prodate proizvod, popunite događaj ili stanete uz rame konkurenciji.
Osim toga, nije fer prema novinarima da zahtijevate da odmah rade priloge o vama bez ikakvog predznanja o tome ko ste ili zašto biste im mogli biti zanimljivi.
Ne znate kako mjeriti PR rezultate
Mnoge firme zahtijevaju minimalan ugovor od 6 mjeseci. To je sasvim u redu jer treba vremena da se stvari urade kako treba: da se izgrade odnosi sa medijima i da se generišu stvarni rezultati. Nemojte predlagati „da probamo samo jedan mjesec“ i očekivati realnu sliku o tome šta može biti postignuto.
Morate shvatiti da u PR-u nije sve u količini, nego u kvalitetu: jedna kvalitetna priča u medijima može vrijediti više od 10 usputnih spominjanja ili čak 100 objava u generisanim vijestima.
Izvor: http://www.huffingtonpost.com/ciara-pressler/small-business-pr-how-to-_b_9433418.html
(1) Comments
Unirent
odlican tekst, retko ko shvaca PR pravilno. Ali moram da dodam da su za to krive i same firme, da bi privukle klijente obecavaju kule i gradove, a vlasnici i menadzeri posebno malih i srednjih preduzeca nemaju vremena da se upoznaju sa ovom materijom, i kada krenu problemi i izneverivvanje (vec datih) obecanja onda marketing firme se izvlace sa (mozda i opravdanih) opravdanja da nije sve do njih. Ali to su trebali reci na pocetku kako se ne bi lutalo