Pedja Ašanin Gole je doktorant odnosa javnošću na Fakultetu društvenih nauka u Ljubljani. Zaposlen je kao viši predavač odnosa s javnošću na DOBA Fakultetu primenjenih poslovnih i društvenih studija Maribor, gdje je nosilac predmeta s područja strateškog, kriznog i digitalnog komuniciranja, a gostujući je predavač i na Visokoj školi za novinarstvo i odnose s javnošću Skoplje. Više od 25 godina iskustva u upravljanju komuniciranjem stekao je radeći u javnom i privatnom sektoru u Sloveniji i inozemstvu, između ostalog kao direktor komuniciranja i strateškog marketinga u Društvu za autoputeve u Republici Sloveniji (DARS), savjetnik predsjednika Republike Makedonije za strateško komuniciranje, u projektima OBSE-a, ICMPD, itd. Bio je predsjednik Slovenskog društva za odnose s javnostima i IABC Slovenija, doživotni je član IABC Club 500 te počasni član Društva Srbije za odnose s javnošću. Dobio je nekoliko nacionalnih i međunarodnih nagrada, uključujući i posebnu nagradu Slovenskog društva za odnose s javnošću za izvanredna dostignuća u odnosima s javnošću, a studenti su ga nekoliko puta izabrali za »naj učitelja«.
Tamara Vlastelica Bakić je docent na Fakultetu organizacionih nauka na Katedri za marketing i odnose s javnošću, Savjetnik je za korporativne komunikacije kompanije Victoria Group i Ekspert za komunikacije UN FAO (Organizacija za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija). Bila je Menadžer za korporativne poslove u kompaniji Coca-Cola Hellenic i Rukovodilac marketinga i komunikacija u kompaniji Deloitte, zadužena za tržište Srbije, Crne Gore i Makedonije. Bila je predsjedavajuća Radne grupe za izradu Nacionalne strategije društveno odgovornog poslovanja Globalnog Dogovora Ujedinjenih Nacija u Srbiji i član Upravnog odbora Društva Srbije za odnose s javnošću. Autor je tri knjige iz oblasti medijskih i korporativnih komunikacija i velikog broja naučnih i stručnih radova. Doktorirala je na Univerzitetu u Beogradu na temu uticaja društveno odgovornog poslovanja na korporativnu reputaciju, a stručno se usavršavala i na London Business School. Karijeru je započela radom za inostrane medijske kuće WDR/ARD, Spiegel, Televisione Swizzera – Italiana, Deutche Welle, The Guardian i dr. U 2014. godini Srpska asocijacija menadžera je proglasila za Najboljeg mladog menadžera u Srbiji, a magazin “Nedeljnik” za jednu od 50 najmoćnijih žena u srpskom biznisu.
Danijela Lalić je profesor na Univerzitetu u Novom Sadu, na Fakultetu tehničkih nauka, na Departmanu za industrijsko inženjerstvo i menadžment i na Fakultetu za ekonomiju, finansije i administraciju – FEFA u Beogradu. Predavač je na osnovnim, master, specijalističkim i doktorskim kursevima iz oblasti odnosa s javnošću, upravljanja korporativnim komunikacijama, poslovne komunikacije, marketinga. Partner je u konsultantskoj kući ProMethod Network Solution System. Dugi niz godina bavi se istraživanjima, ali i praktičnim radom iz oblasti digitalnih tehnologija i internet komunikacija u poslovanju i privredi uopšte. Aktivno je uključena u nekoliko međunarodnih projekata, kao i angažovana na projektima Ministarstva prosvjete, nauke i tehnološkog razvoja Srbije. Takođe radi kao eksterni savjetnik za odnose s javnošću i marketing za nekoliko privrednih organizacija. Predsjednica je žirija za dodjelu godišnjih PRiznanja komunikacionim profesionalcima. Član je radne grupe za edukaciju i razvoj društveno odgovornog poslovanja Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija u Srbiji. Objavila je preko 60 naučnih i stručnih publikacija. Autor je publikacije “PRimeri dobre prakse odnosa s javnošću” koja izlazi svake druge godine.
Miloš Čirič je savjetnik u bordovima regionalnih i međunarodnih kompanija, kao i mnogih vlada u regionu i lobista (vodeći na ex-yu prostorima), internacionalni predavač i trener, pionir PR-a i lobiranja, te direktor i vlasnik konsultantske kompanije “M.Lobos”. Jedan je od najcjenjenijih slovenačkih stručnjaka za lobiranje i savjetnik mnogobrojnih vlada i pojedinaca u regionu. Krajem studija usmjerio se na područje metoda vođenja i komuniciranja. Radna iskustva sakupljao je prvo u politici, a zatim se usmijerio u privredu, gdje je postao savjetnik kako menadžmentu, tako i sindikatima. Bio je savjetnik mnogim ministrima u vladama na području bivše Jugoslavije. Specijalista je za područje lobiranja, uvođenja ličnih i društvenih promjena i vođenja kampanja. Lični je coach vodećih menadžera brojnih preduzeća i mentor mnogih uspiješnih pojedinaca. Jedno vrijeme je radio kao kao savjetnik direktora u Zavarovalnici Maribor (osiguranje). Autor je i koautor programa za područje komuniciranja, upravljanja promjenama, građenja povjerenja, networking-a, PR-a i lobiranja. Kao gostujući predavač predavao je na brojnim fakultetima, konferencijama i seminarima širom jugoistočne Evrope.
Božo Skoko je vanredni profesor na Fakultetu političkih nauka Sveučilišta u Zagrebu, gdje vodi kolegije iz odnosa s javnošću te obavlja dužnost šefa Odsjeka za strateško komuniciranje.
Prije toga bio je asistent na kolegijumima iz odnosa s javnošću na Fakultetu političkih nauka Sveučilišta u Zagrebu te naučni saradnik na projektu “Javnost, elite, mediji i komunikacijska strategija ulaska Hrvatske u EU”. Uz odnose s javnošću bavi se istraživanjem medija, međunarodnih odnosa te nacionalnog identiteta i imidža. Suosnivač je Millenium promocije, vodeće hrvatske agencije za komunikacijski menadžment te dugogodišnji konsultant za strateško komuniciranje i brendiranje destinacija. Od 2013. godine je član Odbora za zaštitu dobara od nacionalnog interesa Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU). Iste godine nagrađen je PRO.PR Award – godišnjom nagradom za doprinos razvoju odnosa s javnošću u jugoistočnoj Evropi. Bivši je novinar i urednik Hrvatske televizije. Autor je pet knjiga te više od pedeset naučnih radova.
Ivana Zečević je doktor psiholoških nauka, a trenutno je zaposlena na Univerzitetu u Banjaluci, gdje je zadužena za predmete i oblasti iz Pedagoške psihologije, Psihologije nastave i učenja, Psihologije sposobnosti, Psihologije obrazovanja djece sa teškoćama u razvoju, Evaluacije znanja i obrazovnih ishoda. Ivana smatra da svako stručno usavršavanje omogućava veću efikasnost u bilo kom poslu, a ta efikasnost se reflektuje i na zadovoljstvo, kako obavljenim poslom, tako i samim sobom. Sa dugogodišnjim skustvom u radu na polju podsticanja i razvijanja komunikacijskih vjestina, kao REBT terapeut pod supervizijom, uspješno kombinuje znanja iz oblasti komunikacije i mentalnog zdravlja.
Ksenija Renko je PR consultant i direktorica i vlasnica kompanije Jupiter iz Zagreba, specijalizovane za strateške komunikacije, integrisane marketinške komunikacije, odnose s javnošću i komunikacijski menadžment. Godine 2008. Ksenija je osnovala Publicis Consultants Zagreb, Adriatic Hub, unutar Publicis grupe i uspješno ga vodila sve do 2012. godine. Tri je godine radila kao direktorica marketinga i promocije na brojnim medijskim projektima (1997-2000), a svoju je karijeru započela kao novinarka (1992-1997), te bila jedna od osnivačica i urednica i danas najpopularnijeg hrvatskog magazina Glorija (1993). Ksenija Renko predavala je Upravljanje PR kampanjama i Integrirane marketinške komunikacije na Sveučilištu u Dubrovniku (2007-2011). Posljednjih 15 godina Ksenija Renko bavi se strateškim komunikacijama na različitim projektima u Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Bugarskoj i drugim zemljama regije, i počasna je članica žirija na prestižnom takmičenju komunikacijskih radova BAPRA Bright Awards u Sofiji. Bila je angažovana i kao stariji savjetnik za odnose s javnošću na EU projektima koji se provode u regiji. Neki od njih su Razvoj klastera konkurentnosti za Ministarstvo poduzetništva i obrta i Ministarstvo gospodarstva u Hrvatskoj; Antikorupcijska kampanja za podizanje svijesti za Agenciju za borbu protiv korupcije u Srbiji; Antikorupcijska kampanja za podizanje svijesti za Ministarstvo pravosuđa u Hrvatskoj; Produkcija i distribucija promotivnih materijala za Delegaciju Evropske unije u Bosni i Hercegovini. Realizujući brojne komunikacijske projekte za domaće i inostrane klijente, Ksenija je zajedno sa svojim timom i kolegama radila na uspostavljanju i promovisanju institucije PR-a u Hrvatskoj i regiji. Nekoliko je puta bila osnivač i programska direktorica konferencija za odnose s javnošću u Hrvatskoj (2000. i 2011.) i Bosni i Hercegovini (2004. i 2005.), a za svoj je pionirski rad nagrađivana prestižnim stručnim priznanjima. Obavljala je dužnost predsjednice i dopredsjednice Strukovne udruge za odnose s javnošću Hrvatske (2000-2003.), te bila urednica prvog hrvatskog PR priručnika PRO PR (2001/2002). Od 2010. do 2012. obnašala je dužnost članice Upravnog odbora Hrvatske udruge za odnose s javnošću zadužene za koordinaciju regionalnih kancelarija.
Damir Jugo kao dekan Edward Bernays Visoku školu za komunikacijski menadžment vodi od osnivanja 2013. godine. Predsjednik je Stručnog vijeća Bernaysa i viši predavač na katedri za komunikacije i odnose s javnošću. Nosilac je grupe kolegija iz područja strateškog komuniciranja i upravljanja odnosima s javnošću. Diplomirao je novinarstvo na Fakultetu političkih nauka u Zagrebu, magistrirao strateško komuniciranje na Filozofskom fakultetu u Mostaru te doktorirao na području kriznog komuniciranja na Sveučilištu Josipa Jurja Stossmayera u Osijeku. Prethodnih deset godina radi kao konsultant i izvršni direktor u Millenium Promociji, jednoj od vodećih regionalnih agencija za odnose s javnošću. Vodio je projekte strateškog i kriznog komuniciranja te uspješno savjetovao hrvatske i inostrane korporacije, organizacije i institucije iz područja privrede, visokog obrazovanja, politike i nevladinog sektora. Dugi niz godina je kao predavač angažovan na Univerzitetima u Hrvatskoj i regiji, a sarađuje i s institucijama poput Ministarstva unutrašnjih poslova te fondacijama Konrad Adenauer i Hanns Seidel. Autor je udžbenika „Strategije odnosa s javnošću “, prve knjige o strateškom komuniciranju u Hrvatskoj i regiji. Redovan je učesnik stručnih i naučnih konferencija, a objavljuje stručne i naučne radove iz područja strateškog komuniciranja, odnosa s javnošću, upravljanja imidžem i međunarodnih komunikacija. Obavljao je dužnosti člana Upravnog i Nadzornog odbora Hrvatske udruge komunikacijskih agencija (HUKA), član je Nadzornog odbora Hrvatskog komunikacijskog društva (HKD) te dugogodišnji član Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ), Hrvatskog politološkog društva (HPD) i Evropskog udruženja za obrazovanje i proučavanje odnosa s javnošću (EUPRERA).
Miloš Đajić za sebe kaže da je internet „zavisnik“, zaljubljenik u prirodu, skijanje i fotografiju. Dugogodišnji aktivista, ali i osnivač NVO “Centar modernih veština”, organizacije civilnog društva aktivne na polju političkog obrazovanja, promocije socijaldemokratije, javnog zagovaranja i komunikacije. Organizovao je veliki broj obuka, treninga, instruktaža za funkcionere/ke, gradonačelnike/ce, poslanike/ce i odbornike/ce. Završio je trening za trenere Svjetske banke “Učešće građana u odlučivanju” i godišnji program Beogradskog fonda za političku izuzetnost u okviru političke škole Savjeta Evrope. Član je Društva Srbije za odnose sa javnošću i direktor je Fonda za unapređenje demokratije “Ljuba Davidović”. Bio je član izbornih štabova, saradnik, savjetnik u kampanjama na lokalnim, parlamentarnim, predsjedničkim i unutarstranačkim izborima u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori. Voli da uči i podučava, vjeruje u stalno učenje i da se znanje prenošenjem uvećava. Angažovan je kao predavač i inspirator mnogim generacijama ljudi željnih znanja iz oblasti komunikacije i aktivizma širom Srbije. Jedan od mentora volonterski angažovanih na programu „Kreativno mentorstvo“, a koautor je nekoliko priručnika na temu komunikacije i odnosa s javnošću – „Opština i javnost”, „Razvoj odnosa sa javnošću – uputstvo za radna tijela za praćenje primjene etičkog kodeksa ponašanja lokalnih funkcionera”, “Priručnik za razumijevanje odnosa sa javnošću”, “Politička komunikacija na internetu”, te „Demokratija u političkim strankama Srbije”, kao i velikog broja novinskih članaka. Nagrađen godišnjom nagradom „PRiZNANJE“ Društva Srbije za odnose s javnošću za unapređenje struke kroz obrazovni rad 2004. i 2007. godine, a 2015. godine za „izuzetan lični doprinos oblasti komunikacija “. Govori engleski i francuski jezik.
Dragan Varagić je bloger, online strateg, internet consultant, profesionalni predavač i bavi se savjetodavnim uslugama iz oblasti poslovne primjene Interneta. Računari, a kasnije i Internet imali su ključni uticaj na Varagićev život. Zahvaljujući poznavanju rada na kompjuterima, samo 24 sata po diplomiranju dobio je posao na matičnom fakultetu. U internet poslovanju je od 1998. g. Vlasnik je bloga www.draganvaragic.com i video servisa Predavanja.draganvaragic.com, vlasnik servisa za online distribuciju saopštenja PRobjave.com, osnivač projekta www.bloggersnetwork.org.rs, partner na projektu jednogodišnjih studija neformalnog obrazovanja Internet Academy. Od 2003. do 2011. godine Varagić je predavao nekoliko predmeta na Višoj elektrotehničkoj školi u Beogradu. Koordinator je specijalističkih strukovnih studija iz E-poslovanja www.iimeuro.uns.ac.rs, FTN, Novi Sad. Svojevremeno je radio i kao saradnik u časopisu Taboo (urednik za oblast Internet marketinga); bio zamjenik glavnog i odgovornog urednika časopisa Internet ogledalo, pisao kao kolumnista u novinama Danas, za Ekonomisti E-magazin, itd. Bio je član žirija međunarodnog festivala advertajzinga “Festival Idea 2003”, jedne godine je bio član žirija festivala ArtTech i WebFest, SoMoBorac član predžirija 2015., itd.
Ivan Ćosić se bavi brendiranjem (Brand Development i Brand Deployment), izdavaštvom i novim medijima. Prva 32 broja časopisa Hi-Files izašla su iz njegove “digitalne kuhinje”, a u poslednjih nekoliko godina zadužen je za većinu izdanja svjetske medijske asocijacije WAN-IFRA. 1998. godine napravio je vrsac.co.yu, učestvovao na brojnim seminarima u ISPetnica, prvo kao polaznik, a odmah zatim kao predavač, 2001. godine bio je dio prvog web tima u beogradskim marketing agencijama (konkretno u ICPS-u), uređivao i administrirao forume Netsurfer i Dizajnzonu. Iza brojnih sajtova stoji kao kreator ili konsultant. Smatra da je tehnološko preduzetništvo jedno od rijetkih zdravih energija u Srbiji. S tim u vezi pomaže brojne skupove sa ovom tematikom a od 2013. godine jedan je od pokretača i organizatora konferencije wwvrsac, koja se održava pod motom “živi lokalno – radi globalno“. Radio je na nekoliko StartUP projekata – sa Draganom Simonovićem je 2011 godine napravio i lansirao TefterApp – aplikaciju za upravljanje šiframa za internet profesionalce, a od jula 2013. godine radi na projektu IndieVoices– crowdfunding platformi za nezavisne medije. Vlasnik je agencije “Plain&Hill”. Na konferencijama i poslovnim treninzima drži predavanja na teme: brendiranje, lično brendiranje, storytelling i word of mouth marketing, kreiranje prezentacija, proces kreiranja web sajtova, trendovi u dizajnu i sadržaju web sajtova, kao i nekoliko studija slučaja projekata na kojima je sam radio. Takođe, radio je na poslovima kreiranja vizuelnih rješenja za brojne svjetske klijente, adaptaciji njihovih postojećih štampanih materijala, produkciji magazina, kreirao je i administrirao web sajtove, radio na kompletnim marketing strategijama, bavio se pisanjem sadržaja za marketinške komunikacije, pisao tekstove za novine i slično.
Ašok Murti je rođen 02. juna 1962. godine. Po zanimanju je stilista. Odrastao je u Šapcu, studirao arhitekturu na Akademiji likovnih umjetnosti, važi za jednog od vodećih stilista javne scene Srbije. Arhitekta po struci, stilista po zvanju, Indus po porijeklu, ponekad neobičan po oblačenju – Ašok Murti. Iznad svega je duhovit, elokventan, temperamentan. Murti je još u osnovnoj školi počeo da crta, a njegov talenat je ubrzo prepoznao njegov djed, ali i njegovi učitelji u školi. Njegov nastavnik je odlučio da ga upiše u specijalnu školu za talente u Šapcu. Nakon što je odslužioVojsku Jugoslavije, došao je do glavnog grada – Beograda, bez ikakve naznake da će ostati da živi tamo. Njegova majka je srpkinja, otac Indijac, a on se deklarisao kao Jugosloven. Kasnije je studirao arhitekturu, pa čak i radio kao arhitekta do 1994. Između 1994. i 2001. godine radio je kao stilista za BK televiziju. Nakon toga radio je za RTV Pink između 2001. i 2007. Danas je freelancer.
Drenislav Žekić – direktor agencije Preclarus komunikacije i direktor predstavništva Privredne komore Srbije u Republici Hrvatskoj. Diplomirao je na Studiju novinarstva Fakulteta političkih nauka u Zagrebu, studirao prava na Pravnom fakultetu u Zagrebu, te stekao specijalizaciju na poslediplomskim studijama „Strategija i korporativno upravljanje“ na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Stručno se usavršavao na Poslovnoj školi na Bledu (Slovenija); Londonskoj školi za odnose sa javnošću (LSPR), završio program Fundamental of Business Administration (FBA) na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i Ekonomskom fakultetu u Splitu završio program obrazovanja za članove upravnih i nadzornih odbora. Radio je 18 godina kao novinar i urednik na Televiziji Zagreb, odnosno Hrvatskoj televiziji, te sedam godina bio direktor korporativnih komunikacija i marketinga i pomoćnik predsjednika Uprave Podravke iz Koprivnice, direktor marketinga i korporativnih komunikacija, te generalni sekretar RTL Televizije od njenog osnivanja u Hrvatskoj, savjetnik direktora Hrvatske televizije, savjetnik Uprave marketinške agencije Digitel komunikacije u Zagrebu. Vodio je niz samostalnih i timskih komunikacijskih, poslovnih i marketinških projekata nagrađivanih u zemlji i inostranstvu. Sada je direktor komunikacijske agencije Preclarus komunikacije u Zagrebu, vodi s timom saradnika poslovne projekte u Hrvatskoj i inostranstvu, te radi kao konsultant vodećim manadžerima i firmama u regionu. Bio je (2010—2012.) predsednik Upravnog odbora Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ), član je Upravnog odbora Hrvatske udruge sertificiranih članova upravnih i nadzornih odbora (HUCNO), član Nadzornog odbora Hrvatske udruge komunikacijskih agencija (HUKA), član Hrvatskog društva lobista (HDL). Predavač je kolegijuma odnosa s javnošću na Visokoj školi „Agora“ u Zagrebu. Od aprila 2012. godine obavlja dužnost direktora predstavništva Privredne komore Srbije u Republici Hrvatskoj sa sedištem u Zagrebu.