Pristupačnost je važna

5 načina da svoje društvene medije učinite inkluzivnijima

Pristupačnost je važna

5 načina da svoje društvene medije učinite inkluzivnijima

Piše: Alexa Heinrich

Za većinu je korištenje društvenih mreža relativno jednostavno iskustvo. Mnogi od nas se prijavljuju na svoje omiljene platforme više puta dnevno, a često su baš društvene mreže prva stvar koju provjerimo ujutro i poslednja pred spavanje.

Ipak, naša iskustva nisu ista. Svi objavljujemo različite statuse, dijelimo različite vijesti, objavljujemo na različitim jezicima i pratimo različite ljude. A velikom dijelu svjetske populacije oštećeno je jedno ili više od pet čula, što uveliko utiče na iskustva koje imaju na društvenim mrežama.

Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji (WHO), procjenjuje se da 1,3 milijarde ljudi ima neki oblik oštećenja vida, a oko 253 miliona ih ima ozbiljno oštećenje vida ili potpuno sljepilo. To je veliki broj ljudi koji moraju koristiti programe pretvaranja teksta u govor ili čitače ekrana da bi se kretali digitalnim svijetom. Na svijetu također ima približno 466 miliona ljudi koji su gluvi ili nagluvi. A ako se ne ulaže napor kako bi se poboljšala pristupačnosti na mreži, tada će iskustva tih pojedinaca biti otežana.

Digitalna pristupačnost nije bila nešto o čemu puno razmišlljate dok ne počnete da radite u marketingu, i upravljate društvenim mrežama za brendove i organizacije. Srećom, postoji nekoliko načina kako se može osigurati da vaši društveni mediji – bilo da je u pitanju brend, organizacija ili vi sami – budu dostupni svima. Mnoge funkcije koje vam mogu u tome pomoći su ugrađene direktno u vaše omiljene platforme, a često su u pitanju jednostavne prakse koje vam neće oduzeti previše vremena da ih implementirate.

1. Pričanje uz korištenje emotikona

Od kad su kreirani 1999. godine, emotikoni su postali značajan dio digitalnog prostora, posebno na društvenim mrežama. Gotovo svi imaju omiljenu ikonu. Koristimo ih u tekstovima, slikama i Facebook statusima. Viđamo ih u mejnstrim marketingu, a i većina pružalaca imejl servisa poput Gmail-a i Microsoft Outlook-a ima svoje verzije popularnih ikona. Postoji čak i cijela web stranica posvećena ovim slatkim ikonama.

Nedavno istraživanje koje je provela kompanija za analitiku društvenih medija Quintly je otkrilo da je gotovo polovina postova na Instagramu u prvom dijelu 2019. godine koristila emotikone u opisima. Iako su rezultati istraživanja otkrili i da više emotikona obično generiše veći angažman, možda to ipak nije pravi put ako želite da vaši društveni mediji budu popularni i inkluzivni.

Kad neko koristi čitač ekrana ili program za pretvaranje teksta u govor za čitanje emotikona, on čuje opis dodijeljen tom znaku. Umjesto da vide 😋  emotikone, njihov program reći „Lice koje uživa u hrani“ ili “Nasmijano lice koje oblizuje usne“, zavisno od platforme koju koriste.

To znači da ako ste neko ko stavlja objave s puno uzastopnih emotikona, mijenja boje na prilagodljivim ikonama ili koristi emotikone usred postova ili tweetova, usporavate iskustvo za slabovidne.

Vaš opis 🌴😎🍹💃🏼🎉  za slike s odmora na Instagramu je vizuelno simpatičan. Međutim, svi koji koriste čitač ekrana čuju “palmino drvo nasmijano lice sa sunčanim naočarima tropsko piće žena koja pleše: srednje tamnog tena top za konfete” i nije lako sve to ”svariti” odjednom.

Ako želite da nastavite koristiti emotikone, a da pri tome to uradite na najbolji način za sve, pobrinite se da:

Umjereno koristite emotikone. Ne mora ih sadržavati svaki post ili tweet, a ako ćete ih koristiti, ograničite se na dva ili tri kako ne biste umanjili čitljivost svog sadržaja.

Postavite emotikone na kraj postova i tweetova. Važnije informacije treba da budu dostupne na početku. Izbjegnite i umetanje emotikona usred rečenice ili odlomka, jer bi korisnik mogao pomiješati podatke iz poruke nakon što ih čitač ekrana pročita naglas.

Vaše ime na Twitteru ne treba da sadrži emotikone, jer se i oni obično čitaju naglas svaki put kad neko pročita vaš tweet, tako da „Alexa ⭐✨🌟“ postane „Alexa zvijezda sija zvijezda koja sija“. Zvuči manje magično, zar ne? Stavite svoje emotikone u bio ako morate. To se rijetko čita.

Oduprite se potrebi promjene boje na prilagodljivim emotikonima. Baš svaka ikona ponaosob daje informacije deskriptoru. To uključuje i nijanse kože. Ako apsolutno ne možete živjeti sa izgledom Simpsonovih, pokušajte da vaš prilagođen emotikon bude jedini u vašem postu / tweetu.

Ako niste sigurni kakav opis ima određeni emotikon, pogledajte emojipedia.org. Ova web stranica sadrži opis svakog emotikona za više platformi i uređaja, kao i informacije za ikone s prilagođenim bojama. To je ujedno i najbolji način da budete u toku s objavljivanjem novih emotikona, poput dugo očekivanih ikona o pristupačnosti.

2. Svi volimo dobar hashtag

Ah, hashtagovi, drugi jezik društvenih medija. Uključivanje hashtagova zahtijeva čak i manje napora od dostupne upotrebe emotikona, a sve se svodi na vaše vještine.

Programi pretvaranja teksta u govor čitaju hashtagove baš kao i bilo koju drugu riječ, koristeći razmake i velika slova za razlikovanje odvojenih pojmova. Dakle, ako objavite post s hashtagom #socialmediarocks, program za pristupačnost će spojiti te tri riječi u jedan spojeni nered. 

Jednostavnim korištenjem velikog slova za svaku riječi, #SocialMediaRocks postaju tri riječi umjesto jedne za program koji je čita. Iskreno govoreći, i svima bez oštećenja vida je lakše ovako čitati.

3. Oslikajte sliku svojim riječima

Izraz „Slika vrijedi hiljadu riječi“ vrijedi samo ako poduzimate potrebne korake kako biste osigurali da čitač ekrana može i rastumačiti tu fotografiju. Facebook, Twitter, Instagram i LinkedIn nude načine za dodavanje alternativnog teksta (alt text) u postove slika. Čitač ekrana može opisati sliku s alt tekstom.

Za fotografe to je ekvivalent „metapodacima“ fotografije. Kako Crypto i Blockchain nastavljaju revoluciju, alt podaci postaju nužnost. Čak se i hobiji poput gejminga bore da uključe alt tekst kroz softver za opis ekrana kako popularnost striminga raste.

Facebook automatski dodijeljuje zamjenski tekst objavljenim slikama, iako su opisi obično nejasni ili ponekad čak i ne baš tačni. Međutim, lako je zamijeniti dodijeljeni alt tekst vlastitim opisom.

  1. Odaberite objavljenu sliku kojoj želite dodati alt tekst
  2. Kliknite „Opcije“ u donjem desnom dijelu slike
  3. Pritisnite „Promijeni zamjenski tekst“ pored povećala
  4. Dodajte svoj vlastiti alt tekst na sliku

Od jula 2020., ova opcija ”Edit” ili „Dodaj opis“ dostupna je i svim korisnicima Twittera, u koju možete dodati zamjenski tekst kada prenosite sliku na Twitter.

Poput Facebooka, funkcija pristupačnosti Instagrama se automatski uključuje. Međutim, moraćete dodati vlastiti alt tekst svojim slikama.

Ovu funkciju možete pronaći na dnu ekrana kada u aplikaciju prebacite novu sliku pod „Napredne postavke“. Ovo je takođe područje na kojem možete označiti da li je vaša slika sadržaj brenda i druge postavke. Funkcija „Write Alt Text“ nalazi se na dnu „Advanced Settings“.

Nažalost, ne čini se da je funkcija alt teksta još dodana na Facebookov alat Creator Studio. Ako koristite Creator Studio za planiranje i objavljivanje Instagram postova, morat ćete naknadno dodati tekst objavljenim slikama putem uobičajene aplikacije.

LinkedIn-ovu funkciju alt teksta je vjerojatno najlakše pronaći od četiri platforme. Kada objavljujete sliku, jednostavno kliknite “Dodaj zamjenski tekst” u donjem lijevom dijelu prenesene slike i napišite svoj opis.

4. Važnost / prednost titlova

Jeste li primijetili kako GIF-ovi i video klipovi koji sadrže razgovore imaju titlove u skoro 99% slučajeva? To biste trebali raditi sa bilo kojim od svojih videozapisa koji sadrže govor, bez obzira radi li se o GIF-u, MOV datoteci ili MP4-u, tako da korisnici koji su gluvi ili nagluhi mogu uživati u vašem sadržaju kao i svi drugi.

I YouTube i Vimeo, dvije najveće platforme za razmjenu videozapisa na Internetu, nude opcije za dodavanje titlova u bilo koji video zapis koji objavljujete. Za profesionalce na društvenim mrežama postoje i aplikacije za titlovanje poput Clipomatic, koja je nedavno postala popularna kada ju je kongresmenka Alexandria Ocasio-Cortez počela koristiti za titlovanje svojih Instagram priča.

5. Ljubitelji tipografije i štreberi, obratite pažnju

Noviji trend u društvenim mrežama je da ljudi koriste prilagođene fontove u svojim biografijama, objavama i tweetovima kako bi uljepšali svoj tekst. To mogu biti podebljani ili kurzivni fontovi poput ovog prikazanog u donjem primjeru ili fontove poput pisanih i blok fontova. 

Ova moda ne samo da objavljivanje bilo čega čini dužim procesom (što je samo po sebi nelogično kada je riječ o društvenim mrežama), već post čini i nečitljivim u programu za pretvaranje teksta u govor.

Iako su kompatibilni s aplikacijama na društvenim mrežama, prilagođeni fontovi nisu pristupačni. Programi za pretvaranje teksta u govor preskaču potpuno ove karaktere, bez pokušaja da ih pročitaju.

Najbolja praksa je upotreba izvornih fontova svake platforme i izbjegavanje prilagođavanja bilo čega što bi obično očitavao skener ili program za pretvaranje teksta u govor.

Potrudite se da budete inkluzivni

Niko neće biti savršen što se tiče inkluzivnosti na društvenim mrežama. Tehnologija još uvijek mora preći dugačak put i ljudske greške sigurno će se u tome ispriječiti, ali to ne znači da se ne bi trebalo truditi da svi mogu uživati u sadržaju objavljenom na društvenim mrežama.

To se posebno odnosi na sve koji rade u industriji koja utiče na digitalni svijet poput marketinga ili komunikacija. Ako se više ljudi iskreno trudi stvoriti inkluzivan sadržaj društvenih medija, nadamo se da će dostupnost postati norma za najbolje prakse koje koriste profesionalci u industriji i povremeni korisnici društvenih medija. 

Odvojite vrijeme da pogledate svoje društvene medije, testirajte ih pomoću alata za pristupačnost i pronađite načine za poboljšanje sadržaja koji objavljujete u svijetu.

Uostalom, ako je vaša poruka briljantna kao što mislite da jeste, ne želite li da dopre do svih?

Izvor: https://www.linkedin.com/pulse/accessibility-matters-alexa-heinrich/ 

 

Ostavite odgovor