Proactive 2009.
Peta po redu edukativna konferencija o odnosima s javnošću u Bosni i Hercegovini, PROACTIVE 09, je ponovo ispunila očekivanja učesnika, predavača i organizatora.
Nakon svake konferencije, a pred pripremu nove, smo imali strah kako da opet na konferenciji ponovimo pozitivnu energiju, dobro raspoloženje učesnika i sjajna predavanja i da kvalitet konferencije ne bude lošiji od prethodne.
Recept za tu kombinaciju još nismo saznali, ali svaki put smo uspjeli postići više. Zasluge za to idu prvo predavačima, a potom i svim učesnicima konferencije.
Teme koje smo otvorili ove godine su važne za sve PR praktičare ali i sve druge koji žele da svoj posao rade još bolje i uspješnije.
Želimo još jednom da se zahvalimo svim predavačima iz regije koji već 5 godina dolaze na Proactive da sa nama podijele svoja znanja i iskustva ( i to bez ikakvih naknada ), kolegama koje imaju povjerenje u program koji pripremamo i kolegama iz agencije koji su radili na pripremi konferencije.
Naredna konferencija će opet biti održana na Kozari, u sjajnom ambijentu hotela Monument od 27 do 29. maja 2010. godine.
Miloš Čirič: Kriza, pa šta
Miloš Čirič, savjetnik i lobista, otvorio je Proactive sa predavanjem “Kriza, pa šta” i tom prilikom učesnicima prenio savjete kako preživjeti ekonomsku krizu i istakao je da je izuzetno bitna kreativna interakcija sa klijentima, pametno upravljanje troškovima i pravilna komunikacija koja će donijeti pozitivne rezultate, a da svi mi pojedinačno moramo da radimo na isticanju značaja komunikacije i da se izborimo da ona dobije stratešku ulogu kako u organizaciji, tako i u životu nas samih.
Ksenija Renko: Društveno odgovorno poslovanje – ključna dimenzija korporativnog imidža i komunikacije
Ksenija Renko, direktorica Publicis Consultants Zagreb, je kroz svoje predavanje istakla značaj društvene odgovornosti u poslovanju kako velikih tako i malih kompanija. Predavanje je potaklo učesnike na diskusiju o značaju društveno odgovornog poslovanja, o pravilnom sprovođenju aktivnosti kao i načinu komuniciranja. Ksenija Renko je istakla da društveno odgovorne akcije ne trebaju biti rađene zbog pažnje javnosti, nego zbog samih akcija i da istinske akcije same od sebe pronalaze put do javnosti. Učesnicima je upućen savjet da trebaju da rade i na edukaciji kako svojih nadređenih i zaposlenih unutar organizacija, tako i sa predstavnicima medija kako bi društveno odgovorne aktivnosti bile shvaćene na pravi način.
Simona Rodež i Peđa Ašanin Gole:Upravljanje odnosa s javnošću – između intuicije i razuma
Kako intuicija može da usmjeri aktivnosti PR-ovca i kako neke odluke potaknute intuicijom mogu da riješe velike poteškoće koje se čine nerješivim. Potrebno je samo osluškivati sebe i svoju intuiciju. Simona Rodež i Peđa Ašanin Gole su u svom predavanju istakli vještine i osobine koje PR-ovce razlikuju od zaposlenika u drugim strukama. Takođe su pokazali nekoliko tehnika kako prevazići strah i prepreke u svakodnevnim aktivnostima. Kroz primjere iz prakse iz dugogodišnjeg iskustva ukazali su učesnicima na situacije sa kojima se mogu susresti ali i kako ih ispravno riješiti.
Miloš Đajić: Politički marketing u izboroj kampanji
Miloš Đajić, predsjednik UO Društva Srbije za odnose s javnošću i predsjednik UO nevladine organizacije „Centar modernih veština“ je kroz svoje predavanje prezentovao dugogodišnja iskustva u radu sa političkim partijama kao i u provođenju mnogih predizbornih kampanja.
Leonardo F. Peklar: Nema ništa snažnije od ideje čije je vrijeme došlo!
Leonardo F. Peklar je kroz svoje predavanje istakao da je ključ uspjeha da se ugledamo na energiju i strast koju ljudi uspijevaju prenijeti kroz muziku, sport i druge kulturne vještine i to projektovati na poslovne poduhvate.
Iako je inovativnost i stvaranje novih biznis modela, kao najveću prepreku za inovativnost vidi kulturu življenja na koju smo navikli i iz tih ustaljenih okvira moramo iskočiti.
Savjetovao je da menadžeri nagrađuju promašaje, a kritikuju prosječne uspjehe i da svaki dan uradimo jednu stvar koja nas plaši kako bi iskočili iz ustaljenih normi i postali što uspješniji u poslu kojem se bavimo.
Dubravka Jusić: Interno komuniciranje
Dubravka Jusić, direktor korporativnih komunikacija Vip net-a, predstavila je modele interne komunikacije unutar svoje kompanije i time navela učesnicima nekoliko primjera kako poboljšati internu komunikaciju unutar vlastitih organizacija i na koji način stimulisati zaposlenike da kompaniju u kojoj su zaposleni doživljavaju kao svoju i rade na poboljšanju zajedničkog uspjeha.
Za internu komunikaciju je svakako veoma bitno zaposlene uključivati u sve akcije kompanije i pružiti im priliku da izraze svoje stavove i mišljenja. Potrebno je osluškivati individualne potrebe ljudi i kontinuirano raditi na poboljšanju interne komunikacije.
Vuk Ćosić: On-line politički marketing na primjeru Slovenije
O značaju novih medija i velikom utjecaju i mogućnostima koje nude govorio je Vuk Ćosić, internet veteran i međunarodno priznati klasik internet umjetnosti.
Kroz konkretne primjere korištene u kampanjama u Sloveniji istakao je mogućnosti i načine kako doći do određenih ciljnih skupina i kako novi mediji i društvene platforme mogu ostvariti bolje rezultate nego klasične metode. Najbolja potvrda je svakako da njegova konkurencija već danas pokušava da koristi njegove tehnike i slijedi njegove primjere, dok Vuk Ćosić za naredne kampanje već ima spremne nove pristupe.
Drenislav Žekić i Leonardo F. Peklar: 7 postulata korporativnog upravljanja i komuniciranja
Drenislav Žekić i Leonardo F. Peklar su uputili učesnicima nekoliko savjeta koje su sticali kroz svoje dugogodišnje iskustvo. Na jedinstven način predstavljeno je nekoliko koraka i značajnih stavki koje mogu biti od velike pomoći u modernom svijetu poslovanja.
Robert Čoban: Print mediji u vremenu ekonomske krize
Robert Čoban, predsjednik “Color Press Grupe”, najvećeg izdavača magazina u regionu bivše Jugoslavije sa 84 naslova u ukupnom prodatom tiražu od 2.5 miliona primjeraka mjesečno, je učesnicima Proactiva prezentovao svoje načine i pristupe ekonomskoj krizi. Predstavljajući konkretne korake koje je on pokrenuo kako bi ekonomsku krizu osjetio u što manjem obimu, dao je učesnicima nekoliko konkretnih savjeta koje mogu primijeniti i u svom poslovanju.
Lejla Brčaninović: Gdje je BH PR – Status PR profesije u BiH
Prezentovani su rezultati istraživanja o statusu PR profesije u Bosni i Hercegovini, ali je i ukazano na poteškoće i probleme koje treba početi rješavati kako bi bosanskohercegovački PR dobio na većem značaju i približio se nivou razvoja zemalja u regiji.
Saša Plećević: Zablude o dijetama i načini pravilne ishrane
Saša Plećević je kroz jednostavne primjere i savjete uputio učesnike da mogu pravilnom ishranom da poboljšaju kvalitet života i učine nešto pozitivno za vlastiti organizam. Dr. Feelgood je dokazao da prateći jednostavne savjete, izbjegavajući dijete i pravilnom ishranom svako može da postigne maksimalne rezultate i time da se što bolje osjeća u svom tijelu, što će olakšati postizanje poslovnih i privatnih uspjeha.
Sebastjan Jeretič: Neurokomuniciranje
Sebastjan Jeretič, bivši savjetnik za odnose s javnošću slovenačkog premijera Boruta Pahora, je kroz svoje predavanje učesnicima dao nekoliko savjeta o tehnikama programiranja podsvijesti i kako prateći jednostavne upute mogu ostvariti željene rezultate. Slične tehnike su korištene u kampanji i pokazale pozitivne rezultate.
Dijana K. Dešković: Vjeruju li građani da su kompanije društveno odgovorne
Prezentovano je istraživanje, rađeno u Hrvatskoj, koje je predstavilo šta građani doživljavaju kao društveno odgovorne akcije i koje kompanije identifikuju kao društveno odgovorne. Istraživanje je učesnicima dalo smjernice na koje pojedinosti trebaju uzeti u razmatranje pri planiranju sličnih vlastitih akcija.
Dragana S. Vujović Đermanović: Online reputacija – tips & tricks
U završnom predavanju na PROACTIVE-u učesnici su dobili korisne savjete kako mogu poboljšati svoju online reputaciju koja je postala sve značajnija i utjecajnija. Dragana je istakla da činjenica da svaki komentar ili podatak koji o sebi postavimo na internet ostaje zauvijek memorisan, ne treba da zaplaši PR-ovce nego da bude podsticaj da dobro razmišljamo o našim online aktivnostima, ali da aktivno koristimo sve mogućnosti koje novi mediji nude.
Zabava: Maskenbal party
Pored ineteraktivnih i korisnih predavanja učesnici su na Kozari uživali i u zabavama i druženju do jutarnjih sati.Maskenbal party je bio pun pogodak i istakao je kreativnu stranu učesnika koji su u neobičnim, kreativnim, veselim i zabavnim kostimima uživali u cjelovečernjem druženju.
I ove godine je opravdan glas koji prati PROACTIVE, da je konferencija sa vrhunskim predavačima, kvalitetnim predavanjima, pozitivnom atmosferom i energijom i najboljom zabavom.