Quora – online servis za pitanja i odgovore

Quora – online servis za pitanja i odgovore

Online servis pod nazivom Quora je nova PRilika za one koji vole dijeljenje znanja, informacija i sadržaja preko Interneta, a naročite za one koji su umorni od gledanja fotografija, suštinski nebitnih informacija i nemaju previše vremena za filtriranje korisnog od nebitnog.

Ujedno je ovaj servis sa pitanjima i odgovorima potvrda da se online korisnici sve više žele povezati sa ljudima na internetu s kojima dijele slične interese i od kojih misle da mogu naučiti nešto novo.

„This form of communication calls a community of practice, a group of people who converse about some shared task in order to get better at it“, – Etienne Wenger.

Kreatori servisa Quora iz Kalifornije (Palo Alto), su bivši zaposlenici Facebook-a koji su pokrenuli stranicu u beta izdanju još u 2009. godini, dok je od juna 2010. godine dostupna za sve korisnike. Jedina potencijalna prepreka za korištenje servisa je činjenica da vam za registraciju treba pozivnica.

Nakon što to prevaziđete i registrujete se, sve je tako napravljeno da ste od starta u prilici da se povežete sa ljudima koji imaju slične interese i da pratite teme (pitanja i odgovore) koje bi mogle biti korisne za vas.

Pri registraciji Quora zahtijeva povezivanje sa vašim Twitter ili Facebook nalogom i omogućava vam da automatski pratite sve vaše Facebook ili Twitter kontakte koji koriste Quora. Prateći ove aktivnosti nemoguće je da se osjećate izgubljeno i ostavljeno nego ste od same registracije u toku dešavanja.

U prvim koracima Quora vam omogući da uđete u dijalog o „vašim“ temama o kojima želite razmjenjivati sadržaje, što je odlično jer ne gubite vrijeme u istraživanju, a i dalje sam ubjeđenja da je primarni impuls koji nas pokreće da se aktiviramo u online zajednici naša potreba da dijelimo bitne (-> korisne, značajne…) informacije.

Pomoću servisa Quora višak informacija ili beznačajnog sadržaja je sveden na minimum…skoro pa savršeno 🙂

Možete da pratite pitanja ili teme koje vas zanimaju, da ocjenjujete i dodajete odgovore, postavljate pitanja ili otvarate teme. Sve je do vas koliko želite da učestvujete i koliko korisnih savjeta želite iskoristiti i implementirati u svakodnevne prakse. Quora još uvijek nije tako popularna platforma kao što su Facebook ili Twitter u svijetu i upitno je da li će dostići ikada te razmjere. Jedan od razloga je vjerovatno zato što nema „poznatih“ (ili ih ja još nisam primjetila) ali zato imate mnogo CEO-a, vrhunskih stručnjaka kojima možete postavljati pitanja ili pratiti njihove odgovore i mišljenja o određenim temama. PRava PRilika, za ne?

Preopterećenje informacijama

U vremenu kojem živimo kada primamo previše informacija često dođe i do tog preopterećenja i sve manje imamo prostora za stvari koje nas zanimaju i koje nam mogu biti korisne. Quora je nova PRilika da smanjimo uticaj nepotrebnih informacija na minimum i da sami određujemo o čemu želimo istraživati i diskutovati.

Za servis Quora sam saznala preko Vuka Ćosića na Twitter-u i trenutno sam u fazi otkrivanja svega što ovaj servis pruža.

„Quora funkcioniše kao atomizirana Wikipedia, oslobođena metafore i tereta Brittanice, koja oslobađa glas individualnog autoriteta. Upravo to izrazito subjektivno autorstvo može pomoći da oštrije razlikujemo originatore i groopies, čije stapanje (echo chamber) putem retweetova i lajkova razvodnjava potencijal klasičnih mreža”, – Vuk Ćosić

Podijelite sa nama svoja iskustva o ovom servisu, ali i savjete kako na druge načine efikasno filtrirati koristan sadržaj…
I naravno ako neko želi pozivnicu za Quora, samo neka javi u komentarima 😉

(0) Komentari
  1. Slučajno zalutavši na Quora stranicu uspela sam da otvorim nalog bez pozivnice. Verovatno je to važilo samo u početku.

    Interesantno deluje, malo zbunjujuće za korišćenje, ali ne i nesavladivo.

    Hvala na novom saznanju

  2. @Sebastjan Poslala pozivnicu, javi kako ti se cini 🙂
    @Milko Moguće…ali mislim da neće ako se uspijemo fokusirati na samo korisne stvari (sadržaje) što nije uvijek jednostavno.
    @Aleksandra Nema na čemu i ja istražujem i za sada mi je skroz zanimljivo…

  3. Malo je bizarno da ista ta quora sa dosada uloženih $11 miliona uopšte ne može da se poredi sa StackExchange-om. Upravo taj mrežni marketing nije rješenje za sve i ljudi ga polahko ali sigurno, počinju ignorisati.

    Ova „verzija“ mi se čini daleko vjerodostojnijom:
    http://www.cwora.com/

Ostavite odgovor