Reklamiranje na radiju i na internet portalima – mane i prednosti
U prethodnim tekstovima sam pisala o reklamiranju putem džambo panoa, na televiziji i u štampi. Nisam se dotakla još dva medija za reklamiranje, a to su radio i reklamiranje na internetu inače, mimo Facebooka.
Sinoć sam završila sa čitanjem knjige koja me podsjetila na to zašto je meni radio zanimljiv, iako ga već odavno ne slušam. Radio ima istu prednost nad televizijom koju knjiga ima nad filmom – omogućava mašti onog koji konzumira sadržaj da u svojoj glavi stvori vlastite slike svega onog što sluša, odnosno čita.
Meni je uvijek knjiga bila bolja od filma zato što se moja vizija junaka ili predjela opisanih u knjizi nikad ne poklapa sa onom režiserovom. Moji glumci su uvijek ljepši, bolje glume, baš onako kako je pisac zamislio i sve je bez greške. Na radiju je isto – nema slike, imaš samo ton i svu maštu na raspolaganju da sliku stvoriš sam.
Nažalost, ovo moderno vrijeme je dovelo do toga da imamo puno radio stanica tako da su slušaoci podijeljeni i rasparčani na mnogo manjih grupica. Ovo je bitno iz ugla onog ko želi da radio koristi za svoje oglašavanje – stvarno je teško odabrati gdje se oglašavati i mislim da je u svakom slučaju neophodno uključiti više radio stanica u svoj izbor da bi se pokrila ciljna skupina. Osim toga, ni radio stanice već odavno nisu samo radio stanice i uglavnom svaka od njih ima i svoju web stranicu ili portal te vlastite kanale na društvenim mrežama, tako da i na taj način mogu pokriti publiku koja ih možda čak i ne sluša.
Uglavnom, reklamiranje na radiju je značajno jeftinije u poređenju sa televizijom, štampom ili vanjskim oglašavanjem pa ako imate ograničena sredstva ovo možda nije loš izbor u paketu sa oglašavanjem na Facebooku.
Portali i baneri
Ono što je meni posebno zanimljivo jeste internet oglašavanje i reklamiranje putem banera na portalima. Postoje tu dva načina – jedan je da se reklamirate korištenjem Google Adsa i tako pokrijete ko zna koliko portala koj ih koriste. Bitno je znati da na našim prostorima dosta portala koristi Google Ads tako da ćete imati pristup vrlo šarolikoj publici. Koriste ih i blogovi, i mali internet magazini, tako da je to jednostavan način da doprete do velikog i šarolikog spektra ljudi.
Bitna prednost je što imate mogućnost da svoju kampanju napravite tako da plaćate samo klikova na vašu reklamu. Na taj način ne “bacate pare” na one koje ne zanima informacija koju reklamirate.
Drugi način je da sami zakupite banere i reklame na portalima koje vi izaberete u skladu sa vašim kriterijima. Najčešći kriterij jeste posjećenost portala, ali može biti i ciljana publika.
Kod izbora portala na osnovu posjećenosti je problem vrlo visoka cijena banera, bar onih koji su vidljivi svima, odnosno onih koji će garantovati da će vaša informacija zaista i stići do ciljane publike. Ako uzmete baner na nekoj od podstranica, ili neki koji je više pri dnu a ne u vrhu stranice, može se lako desiti da ga niko ne vidi. Dešavalo nam se, znamo to iz iskustva. Dobra je stvar pa za svaki klik realno možete dobiti i izvještaj, tako da kod reklamiranja na internetu uvijek možete dobiti tačne podatke o efektima vaša kampanje.
Ako birate portale na osnovu ciljne publike, možete značajno uštedjeti na sredstvima za kampanju. Na primjer, ukoliko reklamirate nešto od kozmetike bolje je da izaberete portale koji se bave takvim temama, jer je svakako tu vaša ciljna publika.
Ono što je generalni problem kod reklamiranja putem banera jeste to što realno mnogo korisnika interneta već odavno ima instalirane blokatore takvih sadržaja. To znači da se njima baneri na prikazuju uopšte jer oni to ne žele. Poseban problem je ako izaberete onaj lebdeći baner na ulazu u stranicu. To je najiritantnija vrsta i uglavnom jedan od najčešćih uzroka zbog kojeg ljudi i instaliraju blokatore reklama. Takva reklama češće izazove kontraefekat jer je u suprotnosti sa svim onim zbog čega ljudi vole internet a ne gledaju TV izbjegavajući reklame.
Postoji jedan način reklamiranja na internetu koji omogućava da se umanje ovi pobrojani problemi. U pitanju je native advertising. O njemu možete pročitati dosta korisnih tekstova kod Dragana Varagića.
Radi se o tome da umjesto kupovanja banera na portalima platite sponzorisani tekst na portalima ili blogovima koje čita vaša ciljna publika. To često zna biti mnogo efektnije i korisnije od banera, pod uslovom da se uradi kako treba i da je tekst zanimljiv. Dodatna prednost je što takvi tekstovi uglavnom ostaju trajno na internetu i svi oni koji nekad budu guglali vaše proizvode mogu doći do njih i pročitati ih.
U ovom tekstu se ne bavim oglašavanjem na Facebooku, za razliku od prethodna tri. Cilj ovog teksta je zajedno sa prethodna tri, pokazati koje sve opcije stoje na raspolaganju svima onima koji žele doprijeti do svoje ciljane publike. Danas zaista postoji mnogo načina (ne samo ovi o kojima sam pisala) i uz pažljivo planiranje i analiziranje, te dosta kreativnosti, svoje ciljeve možete ostvariti potpunije, preciznije, a nekad čak i uz manje sredstava.