Savjet svima koji u 2013. godini planiraju koristiti Internet u svom poslovanju

Savjet svima koji u 2013. godini planiraju koristiti Internet u svom poslovanju

Krajem godine svi sumiramo rezultate i pravimo planove za iduću. Dok to radim pokušavam ispratiti trendove i najave šta nas sve to očekuje u 2013. godini po pitanju internet marketinga i društvenih mreža – šta se dešava u svijetu a šta će od svega toga stići kod nas.

Realno govoreći kasnimo, kao i uvijek. Po mojoj procjeni društvene mreže su konkretno kod nas u BiH tek u ovoj godini ušle u malo veću upotrebu. Sve je veći broj firmi koje se aktiviraju i traže svoje mjesto na njima i sve je veći broj agencija koji nude svoje usluge na ovom polju.

Realno, priče koje smo slušali i pričali na Sarajevo PR Openu u novembru 2010. godine nekako u BiH tek sada mnogi prepoznaju . Meni i sada odzvanja u glavi glas Gage Đermanović koja je tada govorila kako je voz društvenih mreža već u pogonu i ko uskoči u njega sada (misleći tada) i uskočio je. Čini se da je taj voz negdje zapeo u BiH, izgleda da su i njega kupile naše željeznice pa da skupa sa onim Talgo vozovima stoji neiskorišten na skladištu.

Tada smo pričali da bi svi trebali koristiti društvene mreže u svom poslovanju i da je bez njih teško zamisliti ozbiljnu firmu. Tad je još bilo dozvoljeno na Facebooku organizovati nagradne igre na lajkove bez aplikacija a Facebook stranice su tek došle na svijet. Tada je na Twitteru bilo nezamislivo da neko ko nije svjetska zvijezda ima više od 1000 pratilaca, a Instagram nije ni postojao.

Puno toga se promijenilo za ove dvije godine. Pojavile su se nove društvene mreže, a dvije najveće – Facebook i Twitter su postale pretijesne za sve firme i brendove koji žele da komuniciraju sa fanovima.

Jedna stvar je ostala ista, a to je nerazumijevanje. Mnogi nisu tada 2010. godine shvatali zbog čega je dobro biti online i koje su mogućnosti Interneta. Mnogi ni danas na kraju 2012. godine ne shvataju istu stvar. Veliki broj firmi na Internet i društvene mreže dolazi zbog toga što su svi tu, bez nekog konkretnog plana i bez ideje o tome šta žele time postići. A po pravilu očekuju puno.

Moja poruka svima koji koriste ili planiraju koristiti Internet u svom biznisu

Činjenica jeste – Internet je jedini medij koji je u porastu. Svim ostalim medijima opada broj korisnika i prinuđeni su da se mijenjaju da bi opstali. Tako neke novine prelaze i same na Internet, a sve je više radio i TV stanica koje možete slušati i gledati online. Vremena se mijenjaju i dobro je ako ste to shvatili i odlučili se priključiti promjenama.

U tim promjenama društvene mreže su neizbježne – najviše ljudi je na njima i sve se vrti oko njih. Skoro da ih ne možete ignorisati, čime god da se bavite.

Ali!

Morate znati nekoliko stvari. Prošla su vremena u kojima je bilo dovoljno da se pojavite na najgledanijem TV Showu i da svi znaju za vas. Šta hoću reći? Ne znači da ste pojavljivanjem na Facebooku (otvaranjem Fan stranice tamo) riješili sve svoje probleme, odnosno bolje reći – postigli svoj cilj. Ne znači niti da ste zakupom banera na najčitanijem portalu svoju poruku prenijeli svojim potencijalnim kupcima i korisnicima usluga.

Konkurencija je ogromna i odavno je ponuda svega mnogo veća od potražnje za bilo čim.

Vi, kao firma, morate znati šta želite postići svojim prisustvom na Internetu i koji vam je osnovni cilj. A kada to znate, onda trebate naći način kako to postići.

Nije za svaki cilj rješenje prisustvo na Facebooku i veliki broj fanova. Nije ni za svaku firmu svaka društvena mreža.

Ciljevi određuju strategiju i pristup. Ako su jasni – lakše je doći do njih, lakše je naći put. Ili ga napraviti. Ako ne znate zašto ste tu nećete znati ni kuda idete ni gdje ste stigli.

Ono što se kao glavni trend za 2013. provlači kroz mnogo tekstova koje sam pročitala je posjedovanje svoje baze na Internetu. Kad kažem baze mislim na adresu, mjesto koje je samo vaše – vaša sjedište, vaša kuća u kojoj ste vi domaćini – jedino mjesto na kojem sami određujete pravila. Pošto govorimo o Internetu onda je to vaša web prezentacija ili stranica ili vaš blog. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest su tu danas, sutra… Prekosutra će tu biti možda neko novi. Ako mi ne vjerujete sjetite se My Spacea. Vaša web prezentacija je tu i danas i sutra – sve dok vi želite da bude tu.

Na društvenim mrežama nemate uticaj na pravila pod kojima radite bilo šta. U tuđoj ste kući – morate ih poštovati. Ne znate kako će se razvijati priča sa Facebookom – možda će se svaka objava na stranici morati plaćati da bi bila vidljiva? Možda se nećete vidjeti od konkurencije koja ima više novca da plaća objave. Možda će ta društvena mreža propasti? Ništa ne zavisi od vas. Jedino mjesto na kojem ste sami svoj gazda je ono koje sami uređujete. Nemojte to zaboraviti.

Zašto vam ovo govorim? Zato što dane provodim na Internetu i na društvenim mrežama i često vidim rasipanje energije (i vjerovatno novca) na nešto što bi se moglo uraditi drugačije i kvalitetnije.

Želite li zaista iskoristiti Internet u svom poslovanju na najbolji način morate sagledati sve opcije i mogućnosti. Ako ćete to raditi sami moj je savjet da pročitate bar nekoliko tekstova na tu temu i par knjiga (slobodno se javite na email za preporuke ako vas zanima), da upoznate u šta se upuštate i da steknete sliku o tome šta sve možete napraviti.

Ukoliko vam treba pomoć i planirate angažovati neku agenciju ili pojedince koji će vam pomoći, opet stoji preporuka da iščitate neke tekstove, da biste mogli ravnopravno razgovarati na tu temu sa stručnjacima.  Da upoznate terminologiju, pravila te izbjegnete osjećaj da ste samo „ovca za šišanje“.

Leave a Reply