Šta ne biste trebali govoriti novinarima?
Piše: John Warburton, direktor Manchester PR agency jwc
Nakon 20 godina rada u, ali i sa medijima, ne mogu a da se ne osvrnem na iskustvo koje sam imao sa PR agencijama i njihovim predstavnicima i sve što mogu da kažem – više je bilo lošeg nego dobrog, odnosno „korak naprijed, nazad dva“. Postoji jasno definisana granica između „piarisanja“ i profesionalizma, a nažalost, ovog prvog je uvijek više. Moja filozofija je da svaki PR, a ukoliko sebe smatra stručnjakom treba novinaru da olakša a ne oteža posao.
Šta je ono što nikad ne biste trebali da kažete jednom novinaru?
1. Ovo je savršen materijal za tebe
Stvarno? Zar jeste? Kako? Samim činom slanja informacije na moju adresu ne znači nužno da je ona prava za mene i svakako ne da je savršena već ću o tom da odlučim nakon što istu pročitam, provjerim i procesuiram.
2. Ako pišete o tom – možete ih zadržati
Ovdje govorimo o ustupljenim proizvodima a koji su se pokazali kao dobra kombinacija kako za agencije i njihove klijente tako i za one koji te proizvode isprobaju, komentarišu i na kraju dana im dobro dođe. Da, hvala na ukazanom povjerenju, ali ne, neću napisati nešto kada mi odmah na početku strogo naglasiš da je uslov zadržavanja moja dobra riječ. Hvala, sad mi više i ne treba!
3. Pogledajte na veb sajtu ima dosta detalja
Da, OK, može. Uradiću to vjerovatno nikad. Ako želite da nešto naučim i eventualno preporučim, budite spremni odgovoriti na postavljeno pitanje jer je to, u neku ruku, vaš posao?!
4. Kliknite na link u dnu da preuzmete fotografije
Ako tražim fotografije u originalnoj rezoluciji, onda mi trebaju fotografije u originalnoj rezoluciji. Utrošeno vrijeme za slanje maila koji će me informisati da postoji link da ih „skinem“ moglo je da se iskoristi na drugi način – da se pošalje traženi sadržj npr.?!
5. Možete li me nazvati kasnije?
Naravno, sačekajte samo da vam pošaljem listu sa datumima i satnicom pa da odaberete nešto što vam odgovara i da se u tom trenutku možete javiti i odgovoriti na nekoliko pitanja. Novinar će se uvijek javiti na telefon, ako se ne javi, pozvaće nazad čim bude u prilici jer je možda upravo ta informacija koja je trebala da se razmjeni u toku telefonskog poziva najbitnija tog dana. Ili sedmice. Ili za karijeru.
6. Mogu li zamoliti za uslugu?
Ne, ne možeš, to nije način na koji se radi ovaj ili bilo koji drugi posao. I da, još je gore ukoliko se privatno poznajemo pa tu činjenicu pokušavaš da iskoristiš u poslovanju. Učini ti uslugu meni – okreni se i idi.
Izvor: http://www.prmoment.com/category/opinion/what-not-to-say-to-journalists