Teror rejtinga
Baveći se istraživanjima toga sam postao svjestan onog trenutka kada sam vidio menadžere, a bogami i političare, koje samo interesuje rejting, ali ne i to šta stoji iza tog rejtinga.
I jedni i drugi naručuju istraživanja, s očekivanjima da su oni najljepši, najbolji i najpametni. Rezultati često ne budu ne budu baš takvi, što se teško prihvata. Pa su im onda krivi istraživači, metodologija, a često i sami građani.
Pošto ih uvjerim da je metodologija bila korektna, pitanja dobro formulisana, anketari pošteno odradili posao i da građane ne mogu promjeniti, ostaje im da se suoče s realnošću, a to je često veoma bolno. Malo je onih koji posle toga nastoje da utvrde uzroke slabe prodaje proizvoda, slabe gledanosti emisije ili razlog zbog čega za njih ne glasaju.
A to je ono što bi svakako trebali znati.
Istraživanja javnog mnjenja i tržišta trebaju da daju informacije o tome šta stoji iza vašeg uspjeha ili neuspjeha. Koliko ste uspješni najbolje će pokazati vaša prodaja, piplmetri ili broj poslanika u parlamentu.
Zapitajte se, da li poznajete svoje sadašnje i potencijalne klijente?
Da li znate šta ih plaši? Šta ih čini srećnim? O čemu maštaju? Kakvu muziku slušaju? Za koga navijaju? Šta misle o braku? Vjeruju li u Boga? Koje novine čitaju? Koje sui m omiljene TV emisije? Da li je crvena boja seksi?
Odgovori na ova pitanja može vama dati neka od tehnika (kvantitativna ili kvalitativna) istraživanja javnog mnjenja. Ove informacije će vam pomoći da:
- upoznate svoje klijente, ali i one koji to nisu,
- da svoje proizvode i usluge kreirate prema njihovim potrebama i željama,
- postanete efikasniji kod oglašavanja,
- smanjićete sopstvene troškove, a
- potrošači će biti zadovoljniji.
Malo li je?