Threads VS Twitter
Autor: Semina Ždero
Sad kad znamo da smo poprilično ovisni o društvenim mrežama i potpuno zatrpani informacijama i dezinformacijama, stigla je i ključna karika koja nedostajala našim životima – još jedna društvena mreža. 🥴 No, situacija ne bi bila toliko zanimljiva da nova zvijezda Threads nije poljuljala digitalni svijet svojom strukturom koja u mnogo čemu podsjeća na Twitter.
Koje su razlike?
-Struktura: Twitter vjeruje da svijetu treba što kraći izliv pameti i ograničava svoje korisnike na objave od 280 karaktera. S druge strane, Threads je omogućio luksuz pisanja sadržaja od 500 karaktera u objavi.
-Otkrivanje: Tvitovi se lakše traže i dijele. Jedan tvit može nevjerovatnom brzinom postati viralan i dosegnuti ogromnu publiku. Objave na Threadsu šire se znatno sporije od tvitova.
-Angažman: Tvitovi dovode do kratkih i brzih reakcija, dok Threads teži da podstakne duže rasprave (jer ne trošimo već dovoljno vremena online).
-Pažnja i konzumacija: Tvitovi ne zahtijevaju mnogo pažnje i kao takvi olakšavaju konzumaciju sadržaja u pokretu. Threads objave traže više vremena i fokusa zbog njihove proširene dužine.
-Upotreba: Twitter služi za real-time ažuriranja vijesti, najave, dijeljenje veza i sažeto izražavanje mišljenja, a Threads količnom karaktera nudi prostor za objave sa više konteksta i detalja poput ličnih priča, iskustava i dubokih diskusija.
Sad kad znamo pet osnovnih razlika između ove dvije platforme, možemo zaviriti u statistiku:
Threads je nastao početkom jula ove godine, te je prva mreža koja je za manje od jednog sata postojanja dosegla milion korisnika, a u svega pet dana čak 100 miliona njih. U prva 24 sata objavljeno je 95 miliona postova sa više od 190 miliona lajkova. Početni uspjeh Threadsa zabilježen je kao najveći organski rast do sada u digitalnom svijetu.
ALI…
Broj dnevnih korisnika je nakon jedne sedmice pao sa 49 miliona na 23.6 miliona.
Svakog gosta tri dana dosta?
Da li nam je ova mreža postala dosadna, ili smo joj okrenuli leđa zbog svih njenih nedostataka? Koliko god se prvobitno učinio zanimljivim, Threads je svojim lošim algoritmom, nemogućnošću personalizacije početne strane i nedostatkom edit opcije udaljio veliki broj korisnika. Žudeći za kreiranjem dosega po svaku cijenu, na naše naslovne strane je doselio ljude koje ne pratimo, ne poznajemo i čiji nam sadržaj nije privlačan. Osim toga, nametnuo nam je i pratioce naših pratilaca, transformirajući feed u veliko porodično stablo gdje nerado moramo čitati šta rade rođaci iz 79. koljena.
A Twitter?
U međuvremenu, Elon Musk je vrijedno zauzet rebrandingom Twittera i maštovitim kreiranjem što kreativnijeg novog naziva društvene mreže koju poznajemo već 17 godina. U užurbanim pohodima na konkurenciju stiže novi naziv – X. 🥴
Da li je rebranding stvarno bio potreban Twitteru, ili smo svjedočili još jednom impulsivnom marketinškom paradoksu, procijenite sami.
Jedno je sigurno – Brend nije pijun na šahovskoj ploči impulsivnih odluka.
Threads je izgubio korisnike, Twitter dostojanstvo (i ptičicu za koji su mnogi tviteraši/ice emotivno vezani/e), a obje društvene mreže su nam još jednom ukazale na važnost pažljivo isplaniranih strategija, sprovedenih istraživanja i proračunatih analiza prije nego se odlučimo na bilo koju marketinšku odluku. Dugoročni rezultati zahtijevaju dugoročan trud.
Prognoze?
Analitika Threadsa se mijenja iz sata u sat, i nema dobre prognoze opstajanja obzirom da korisnici svakodnevno odlaze. Twitter nas je razočarao, ali već 17 godina je naša sigurna digitalna teritorija na koju smo navikli, pa mu donekle i opraštamo.
Ostaje nam da učimo na tuđim greškama i riješimo najvažniju misteriju druge polovine 2023. godine – je l’ se sad kaže „iksujem“ ili „tvitujem“? 🥴