Tri načina kako da „osedlate“ inspiraciju i pretvorite je u dobru marketinšku strategiju

Tri načina kako da „osedlate“ inspiraciju i pretvorite je u dobru marketinšku strategiju

Društvene mreže i svakodnevno objavljivanje sadržaja na njima je postalo ključno u donošenju odluka u svakodnevnom životu i upravo je sadržaj koji svakodnevno inspiriše način da dođete do novih saradnika i potencijalnih klijenata te da upravo to što promovišete dođe dođe do krajnjeg korisnika – kupca. Fotografija Tajlanda koju ste vidjeli kod prijatelja na Instagramu je bila dovoljna da vas podstakne na štednju, jer, i vi želite da vidite Tajland, ali svojim, ne tuđim očima.

Putovanja i oni koji su isto prihvatili kao način života i karijeru su samo jedan od mnogobrojnih primjera kako i koliko je bitno baviti se sadržajem koji inspiriše druge na djelovanje i akciju.

Nedavna istraživanja su pokazala da 71% korisnika na svojim mobilnim telefonima provjerava postavljeni sadržaj prije nego se odluče za kupovinu. Ili putovanje. Ili šta sutra spremiti za ručak… U stvari, ljudi traže inspiraciju za sve i na društvenim mrežama a na vama je hoćete li to iskoristiti da prodate svoj proizvod.

Publika želi interesantan sadržaj

Kada poruku bilo kog brenda plasirate publici, sadržaj mora biti zanimljiv i uvjerljiv da privuče, ali i zadrži pažnju bilo da isti prate na webu, mobilnoj aplikaciji ili kroz društvene mreže. Svaka od platformi ima svoje mogućnosti privlačenja saradnika, klijenata ili kupaca a zagarantovan uspjeh ne postoji – jednako viralno može postati preslatko mače koje se igra u travi ali i tvit o deterdžentu za pranje veša. Jedno je sigurno – ne postoji garancija uspjeha, sastojci tog recepta su još uvijek velika nepoznanica.

Youtube servis je postao posebno efektivan alat kada je u pitanju plasiranje sadržaja za inspirisanje… Ali i blog postovi, fotografije pa čak i GIFovi – sve su to alati iskoristivi za privlačenje nove i zadržavanje stare publike.

Kreirajte sadržaj koji inspiriše

Krajnjeg konzumenta, odnosno kupca, najlakše ćete privući ako mu proizvod predstavite kroz sadržaj koji se poklapa sa njihovim viđenjem kako bi život i navike trebali da izgledaju. Inspirativni marketing ima zadatak upravo to – da se uvuče u svaku poruku života i pruži sliku idealnog – masa voli da živi u ubjeđenju da postoji savršen život.

Iako ne postoji provjereno dobar recept da sve što uradite može i hoće postati hit, ipak vam možemo dati neke smjernice koje su svakako skraćen put i ako ih pratite, šanse da stvorite djeljiv i zanimljiv sadržaj su veće:

Sadržaj koji ima smisla

Nemojte samo promovisati proizvod i baviti se tim, pružite ljudima nešto sa čim mogu da se poistovjete i povežu na dublji i smisleniji način od plati i nosi! Podijelite svoja ili tuđa iskustva, pokušajte stvoriti osjećaj iščekivanja i želje kod potencijalnog kupca. Otkrijte koja emocija kod vaše ciljane publike najbolje prolazi. Da li je to nostalgija ili motivaciona poruka – nije uopšte bitno, bitno je da se prilagodite upravo tim željama i potrebama.

Zadržite postojeću publiku

Jednom kad shvatite koje su to emocije koje najbolje prolaze, potrudite se da to iskoristite i održavate postignuto interesovanje. OK, imate publiku koja je tu jer ih interesuje ono što nudite i način na koji plasirate, ali, kako da ih i zadržite? Ne može uvijek da upali isto, potrebno je sadržaj mijenjati i prilagođavati.

Kada je u pitanju web platforma, sajt mora da sadrži korisne informacije napisane jezikom prilagođenim krajnjem korisniku. Sadržaj sajta je ključan za zadržavanje jer ono što sigurno ne želite je da korisnika kog ste upravo doveli,  izgubite zbog nerelevatnog, neprilagođenog i dosadnog sadržaja a u stvari ste ih privukli zanimljivostima na društvenim mrežama.

Neka potrošači budu inspiracija

Potrošač ili kupac, nazovite to kako god, ali u krajnjoj liniji polje interesovanja je upravo poistovjećivanje sa sadržajem koji plasirate. A zašto to ne biste i iskoristili? Istraživanja su pokazala da se 66% ljudi lakše „pronalazi“ u pričama onih koji su prosječni i čije probleme i situcije mogu da dožive kao svoje.

Kada vas korisnik označi na fotografiji na Instagramu ili spomene na Tviteru, trebali biste da reagujete jer tim činom pokazujete da vam je kao nekom ko prodaje bilo kakvu vrstu proizvoda ili usluge bitno šta vaši krajnji korisnici misle o tom.

Bilo da sadržaj stvarate na nekoj od društvenih mreža ili vebu, da li za plasiranje koristite kratki video ili fotografiju na Instagramu, nije ni bitno, bitno je da krajnji potrošač to želi a da vi možete da mu obezbjedite.

Izvor: http://spinsucks.com/marketing/inspirational-marketing-power/

Ostavite odgovor