Twitter u poslovnoj primjeni ili zašto ja uglavnom ne pratim brendove
Na Twitteru sam od maja 2009. godine i od samog početka ga vrlo aktivno koristim, ali među profilima koje pratim imam vrlo malo brendova. Nekoliko puta sam bila u situaciji da objašnjavam zašto je to tako pa je tako i nastala ideja za ovaj tekst. Ubuduće ću umjesto objašnjavanja samo slati link.
Twitter sa svojom komunikacijom ograničenom na 140 karaktera mi je od svih društvenih mreža nekako najličnija društvena mreža. Možda zato što ga ja uglavnom vidim kao mjesto na kojem ljudi “istresu” ono što misle u nekom određenom momentu ili razmijene mišljenja na različite teme, baš onako nekako ljudski. Vrlo često me podsjeća na djeliće razgovora koje čujem dok hodam ulicom ili u javnom prevozu i možda baš zbog toga teško u takvim ulogama mogu zamisliti brendove. Ako bih trebala vizuelno predstaviti tviteraša ili tviterašicu to bi bio lik koji pilji u telefon dok čeka na autobuskoj stanici ili djevojka koja sjedi sama uz kafu u izlogu nekog kafića. Naravno, nije sama nego sa tviter drugarima iz cijelog svijeta.
A kad pogledam profil nekog brenda na Twitteru odmah zamislim ekipu koja sjedi za računarom i osmišljava šta će i kako napisati da bi izazvali reakciju fanova. I šta znam, meni to nekako nije zanimljivo.
Ono što uvijek podržavam kad su firme i Twitter u pitanju jeste lični profil nekoga iz firme. Ako je neka manja firma onda direktor ili još bolje više zaposlenih koji će ga koristiti normalno kao što ga koriste svi, ali će tu i tamo, s vremena na vrijeme ispromovisati i ono što rade, odnosno ono od čega žive. Takve ljude pratim, čak i kad me uopšte ne zanima oblast iz koje dolaze i vrlo često kliknem na linkove koje podijele. I da, tako saznam i ono što inače sigurno ne bih.
Neki opšti zaključak izveden na osnovu ovog mog načina jeste da prvo želim vidjeti kakvi su kao ljudi, pa ako mi se tako svide onda i njihov biznis možda dobije zeleno svjetlo.
Ako bi me sad neko od brendova pitao šta ipak da radi jer želi biti prisutan i na ovoj mreži rekla bih mu sljedeće:
– Slobodno, ali nemoj smarati ljude sa samopromocijom
– Pokušaj od svog twitter profila napraviti nešto drugačije, nešto zbog čega bi te ljudi pratili i pored toga što si brend
– Nemoj se opterećivati brojem pratilaca – bitnije je da si tu i da odgovaraš na prozivke i na pitanja
U svakom slučaju to je ono kako ja to vidim, možda dijelom i zbog toga što je sve više ljudi koje pratim i u moru zanimljivih stvari uvijek nekako brendovi budu ti koje najlakše sklonim iz svog tajmlajna jer su najmanje zanimljivi.
Kako vi to radite i imate li neki brend koji volite pratiti?