Ukratko o #PROACTIVE konferenciji sa… Jelena Kalinić
Pitali smo naše učesnike o tome šta očekuju i šta ćemo mi čuti od njih na PROACTIVE konferenciji. Evo šta nam je rekla Jelena Kalinić
-Šta očekujete od Proactive konferencije – koje predavanje / panel vas najviše zanimaju?
S obzirom da ja ne dolazim iz marketing / PR branše, ali su mi znanja iz ove oblasti potrebna i to kako bih sama bila bolja u promociji sadržaja, ali i kako bih bolje razumjela kada mi neko koga angažujem za PR, odnose na društvenim mrežama, govori neke stvari (šta uraditi i kako), smatram da će mi bar površno razumijevanje trendova i jezika PR-a / marketinga dobro doći. Svakako da mi je jedan od najzanimljivijih panela onaj na kojem ću ja biti, ali ne zbog sebe, nego želim čuti Ivana Ćosića i Šejlu Ramović, jer su mi njihovi uspjesi i znanja nešto što bih ja trebala koristiti i razumjeti u cilju povećavanja vidljivosti svojih aktivnosti. Dakle učiti od drugih, koji su se pokazali dobri u onome što rade.
– Ukratko – vaše predavanje / diskusija – šta je ono što ćemo čuti?
Smatram da ono što ja radim – promocija nauke, posebno prirodnih nauka, komuniciranje o nauci, poput komuniciranja informacija o vakcinama mora u sebi imati i elemente PR-a i marketinških strategija kako bi se doprlo do ljudi i proširila poruka i sadržaj, kako bi se stvorio efekat i stvorila i promjena ponašanja korisnika.
Dobar sadržaj koji publika ne posjećuje ne znači ništa. Ako dobar sadržaj stoji negdje u bespućima interneta, to je isto kao da ga niste pravili. Ne možemo se osloniti na slučajnost da će neko vidjeti sadržaj. Ne možemo se čak osloniti na korisnike koji vole takav sadržaj da će ga podijeliti. Moraju se korisnici usmjeriti na vaš sadržaj i prosto hipnotizirati da ga dijele, da jačaju engagement i reach.
Kada sam na početku 2021. napisala kako se kampanje vakcinacije ne mogu zasnivati samo na jedva vidljivim porukama i na samom činu vakcinacije, nego da se mora koristiti kombinacija znanja i aktivnosti zdravstvenog sistema, fekt-čekinga, komunikacije nauke, PR-a i persuazivne psihologije i da su sve ove branše trebale zajednički učestvovati u koordiniranoj kampanji vakcinaije protiv kovida – bila sam napadnuta od strane institucija. I sada zapravo vidimo kakav je efekat kampanja u koje nije uključena komponenta PR-a i komunikacije, pažljivo biranih poruka i vizuala. Sve je važno – od odabira boje, jer se vaša poruka ne smije utopiti u masi drugih sadržaja, do konciznosti i jasnosti poruke.
Ja sama ću pričati o mjestu fekt-čekinga u gomili sadržaja koji nas bombarduje te kako izgleda kada sarađuju fekt-čekeri, naučni komunikatori i PR, kao što je urađeno u kampanji #NaukaGovori za kovid19 vakcine.
– Ko bi / će imati najviše koristi od znanja koja ćemo čuti na konferenciji – kome biste je preporučili?
Što se tiče konferencije, ja znam da je ona namijenjena prije svega ljudima iz PR/komunikacijskih/marketinških djelatnosti, ali kao što sam već rekla, bez ovih djelatnosti danas nema niti jedne aktivnosti. Voljela bih da se u budućnosti priključe i ljudi iz medija, jer često vidimo da mediji ili koriste neumjereno marketing ili ga ne znaju koristiti. Mediji nekad zaboravljaju da oni zapravo nisu public relations nego da i njima nekad treba PR i da trebaju pratiti trendove u komuniciranju s publikom. Mediji trebaju odgajati publiku, a ne nuditi im klikbejt jer “to bolje prolazi”.
Svakako bih preporučila Proactive i svima onima koji žele učiti o tome kako biti vidljiviji na SM platformama.