Unaprijedite svoj PR: ubacite pripovijedanje u vaša saopštenja za javnost

Unaprijedite svoj PR: ubacite pripovijedanje u vaša saopštenja za javnost

Piše Craig Corbett za www.entrepreneur.com

U knjigama i filmovima pripovjedač preskače određena događanja da bi se fokusirao na ona koja su važnija i koja direktno utiču na likove. Svaka scena je povezana sa nekom većom slikom, odnosno pričom u svojoj cjelini.

U odnosima s javnošću, postavljanje priče o brendu ili kompaniji je takođe važno, ali se na ovaj aspekt često ne obraća tolika pažnja. Saopštenja obično slijede ustaljenu piramidu i fokusiraju se na važnost događaja ili saopštenja. Međutim, ona su mnogo efektnija ukoliko se odmaknemo korak nazad i analiziramo važnost događaja ili saopštenja za industriju i potrošače u cjelini.

Danas, kad smo zagušeni velikim brojem saopštenja o novim proizvodima, uslugama i sl, potrebno je nešto više: jasna priča i postavljanje saopštenja u širi kontekst. Ovako nešto može napraviti razliku i značajno povećati šansu za skretanjem pažnje na sebe,

Pa, kako da napravite vašu vlastitu pripovijest?

  1. Ispričajte svoju priču

Urednici su na dnevnoj bazi preplavljeni informacijama o „revolucionarnim“ novim proizvodima i uslugama. Zbog toga je privlačenje njihove pažnje sa jasnom i sažetom informacijom ključno. Međutim, čak i kad kompanije uspiju da budu jasne, još uvijek se često previše fokusiraju na to šta njihov proizvod jeste, a ne na ono zašto je on važan.

Obrnuta piramida stila gura najvažnije informacije na vrh saopštenja, sa veoma malim isticanjem konteksta. Time se rizikuje da se ne uspiju objasniti pravi značaj i pozitivni uticaj koji proizvod ili usluga mogu napraviti.

To ne znači da trebate pretjerati sa važnosti vaše objave. Tvrdnja da će vaša nova fitness aplikacija „riješiti problem pretilosti i sačuvati milione života“ će sigurno biti dočekana sa skepticizmom. Ali isticanje problema (visok nivo pretilosti) i rješenje (motivisanje ljudi da budu više aktivni i da jedu zdravije) je važno.

Isticanje ciljeva i vrijednosti vaše kompanije je najbolji način da se povežete sa novinarima i potencijalnim klijentima. Voditi kompaniju ka njenoj velikoj misiji i budućem potencijalu je mnogo atraktivnije nego mala pobjeda jednim saopštenjem.

  1. Prizovite emotivnu reakciju

Mnogi od nas su bili u suzama na završnu scenu Titanika, kad lik Leonarda DiCapria, Jack sklizne u ledenu vodu ostavljajući Rose (Kate Winslett) samu na dasci. Međutim, da smo vidjeli samo tu scenu, bez ostatka filma i upoznavanja sa likovima, vjerovatno bismo mnogo teže posegli za maramicama.

To je snaga jake priče. Ta scena ostavlja jak utisak zbog toga što smo vidjeli kroz šta su sve prošli likovi na Titaniku do tog trenutka. Gledamo veliku sliku umjesto jedne posebne scene.

Isti princip se primjenjuje na PR. Povezivanje vašeg saopštenja sa većom slikom i problemima koje vaš proizvod može riješiti će izazvati potencijalnu emotivnu reakciju publike. Dok lansiranje nove sigurnosne aplikacije za vožnju neće ništa posebno značiti ljudima, podatak o broju poginulih i povrijeđenih na cestama svake godine hoće. Ponudite vašoj publici životni problem sa kojim se mogu povezati i dobićete njihovu pažnju.

  1. Razmotrite veću sliku

Neuobičajeno je za priču da se fokusira samo na jedan lik. U suštini, mi baziramo naša osjećanja za određenu ulogu prema ponašanju i osobinama koje ostali takođe imaju u priči.

Jednaka stvar je i u poslovnom svijetu. Uticaj vašeg saopštenja će se bazirati na onom što se dešava u cijeloj industriji.

Na primjer, kad su u pitanju saopštenja o investiranju. Dok je investicija od 200.000$ za vaš biznis velika i prekretnica za vašu kompaniju, taj iznos je možda blijed u poređenju sa ostalim velikim igračima u vašoj industriji. Osim toga, i publika je već možda navikla na informacije o velikim ciframa pa tu vašu informaciju neće smatrati značajnom.

Pripovijedanje je prljava staza koja nas vodi kroz nepreglednu šumu, tako da se krećemo naprijed i ne izgubimo, rekao je jednom novinar Wade Rawlins. Dakle, pogledajte svoju nepreglednu šumu sastavljenu od konkurenata koji saopštavaju svoje vijesti, jednako kao i vi. Onda pogledajte svoju stazu kroz drveće kao priču koja prenosi misiju vaše kompanije i kao uticaj koji može imati na društvo u cjelini.

Izvor: https://www.entrepreneur.com/article/274143

Ostavite odgovor