Upravljanje vašim brendom je neopipljiva investicija koja se dugoročno isplati
Živimo u vremenu koje je opsjednuto povratom investicija i instant zadovoljstvom. Kad god napravimo novi ili unaprijedimo postojeći proizvod, pokrenemo marketinšku kampanju, intervjuišemo ključnog kandidata za posao u prodaji, želimo da vidimo opipljive i mjerljive rezultate. Po mogućnosti odmah.
Naša opsesija mjerljivim podacima u poslu može dovesti do toga da zaboravimo najvažniju, neopipljivu investiciju koju možemo napraviti – upravljanje našim brendovima.
Kada radite stvari poput upravljanja brendom kompanije, investicije imaju tendenciju da se na kraju isplate u velikoj mjeri. Novinari počnu slučajno pisati o vašoj kompaniji. Počnu stizati poruke od investitora. Vaši proizvodi postanu “viralni” zbog tradicionalnog prenošenja “od usta do usta” a ne zbog bilo čega što ste uradili namjenski na društvenim mrežama.
Izazov je u tome što su pojedinačne aktivnosti potrebne za izgradnju brenda uglavnom nezahvalne. Sve zajedno tek dovode do koristi. Jedini način da dostignete visoki nivo jačine brenda jeste da upravljanje brendom postane sastavni dio vašeg posla koji ćete konstantno ponavljati. U nastavku su neke od aktivnosti koje mogu pomoći da izgradite svoj brend u očima ključnih ljudi u vašoj industriji:
– Popijte kafu ili obavite Skype razgovor češće sa vašim ključnim klijentima
– Pišite blog tekstove sa „lekcijama“ iz vaše kompanije
– Posjećujte dešavanja u okviru vaše industrije. I budite druželjubivi na njima
– Pošaljite besplatni propagandni materijal vašim top klijentima
– Budite aktivni na Twitteru
– Povežite i upoznajte vaše prijatelje sa sličnim interesovanjima
– Činite usluge novinarima
– Šaljite ručno pisane poruke zahvalnosti nakon ključnih sastanaka
– Šaljite praznične čestitke klijentima, partnerima i saradnicima
– Budite domaćin druženja ili večere zanimljvim ljudima
Nijedna od ovih aktivnosti neće proizvesti brze ili mjerljive rezultate. Međutim, one će posijati sjeme kredibiliteta koje će rasti vremenom. Gradnja jakog brenda znači u stvari inspirisanje ljudi da pričaju o njemu i da šire svoja iskustva u vašu korist. Ovo zaista možda i ne izgleda kao najprofitabilniji način da provodite svoje vrijeme danas, ali vaš uspjeh u budućnosti zavisi od malih investicija u brend tokom nekoliko godina.
Naravno, teško je svakom rukovodiocu odvojiti vrijeme za upravljanje brendom kada se stalno suočava sa opipljivim problemima koji zahtijevaju stalnu pažnju. Ali važno se podsjetiti da se najjači brendovi ne grade samo zahvaljujući metrikama. Investiranje u liderstvo i međuljudske odnose možemo doći do toga da dugoročno dobijamo rezultate.
Izvor: Managing Your Brand Is an Intangible Investment That Pays Off Big