Uticaj, uticajni i kakve veze imaju sa Influenser marketingom

Uticaj, uticajni i kakve veze imaju sa Influenser marketingom

Juče sam poslijepodne provela gledajući webinar na temu “Influencer Marketinga” – marketinga uticaja ili uticajnih. Presudno za odluku da to pogledam je činjenica da je predavač bio Brian Solis. Znate da je bio ove godine predavač i na Spark.me, a inače je jedan od onih od kojih vrijedi učiti šta god da priča i o čemu god da priča.

Na par nekih sastanaka u Americi smo se doticali teme uticajnih, odnosno osoba koje brendovi i firme angažuju za promociju njihovih proizvoda i to je jedna od najaktuelnijih tema trenutno. Sama činjenica da se i Brian bavi njom je jedan od pokazatelja da je to tako, pa mi je bilo interesantno da čujem šta on o tome govori.

Uglavnom, veliki dio webinara je baziran na istraživanju koje su radili u Altimetru i TapInfluencu i rezultati su baš zanimljivi. Rađeno je poređenje šta o „influencer marketingu“ misle marketari a šta sami „uticajnii“.

Na primjer, zanimljiv podatak je da je najveći izazov marketarima pronaći odgovarajuće influensere za određeni brend (prosto me nervira izraz uticajni jer maši poentu, pa ću ga ako nemate ništa protiv zamijeniti ovim – influenseri), kao i činjenica da je to prilično nov i ne baš previše dokazan način komunikacije. Takođe su tu problemi i što nemaju planirane budžete za njih, kao i nedostatak kontrole nad porukama koje se tako plasiraju.

S druge strane, najveći izazov za influensere je – nedovoljna nadoknada za plasiranje / promociju poruka. Možda ima veze sa onim nedostatkom budžeta, nešto mislim?

Ostali izazovi su – zahtijevanje draftova za svaki sadržaj – pretjerana kontrola odnosno uticanje na sadržaj koji se plasira od strane marketara. Jer to onda utiče itekako na poruku koja se šalje pa ako odudara od sadržaja na koji su pratioci influensera navikli, opet se maši poenta. I da, jedan od problema je i zahtijevanje prevelikog broja dijeljenja na profilima na društvenim mrežama.

Za marketare je najatraktivniji način angažovanja influensera kao brend ambasadora. Njihov uticaj je mjerljiv i vidi se u rezultatima istraživanja u ovom tvitu

S druge strane, influenseri kažu da marketari od njih najčešće traže sponzorisani sadržaj.

Iz ugla marketara, najbitnije platforme za marketing uticaja su Facebook, Twitter, YouTube, Instagram te lični blog. Iz ugla influensera, najbitniji je lični blog, pa zatim Facebook, Instagram i Twitter.

Ono što je ovdje važno napomenuti jeste da u principu, svaki bloger, ako piše neki tekst vezan za brend, isti promoviše i na svojim profilima na društvenim mrežama, tako da na neki način pokriva sve mreže. Angažovanjem influensera, kako je to lijepo objasnio Gary Vaynerchuk, ne dobijate samo sadržaj na nekom njegovom profilu, nego i distribuciju tog sadržaja na svim kanalima koje on koristi, tako da i to treba imati u vidu.

Dio koji znam da mnoge najviše zanima je ROI – povrat investicije. Marketarima je u tom kontekstu najvažniji broj interakcija – lajkova, šerovanja, komentara i sl. Na drugom mjestu je brand awareness (svijest o samom brendu). Iz ugla influensera, najvažniji je saobraćaj koji ostvare sa svojom objavom – ako se radi o blogu onda je to broj posjeta na objavu, a zatim interakcija.

Ono što je Brian na nekoliko mjesta istaknuo jeste da je „influencer marketing“ u stvari marketing  odnosa i povezanosti, pa onda sve drugo.

I da uticaj nije isto što i popularnost. Brojke mogu, ali uopšte ne moraju biti bitne.

I to je ono gdje se kod nas često brkaju lončići.

Kako u samoj prezentaciji kaže:

uticaj

Zato je možda ovo najvažniji slajd iz prezentacije, koji objašnjava šta su 3 osnovna stuba uticajnosti

I oni dalje dovode do zaključka da je angažovanost u stvari najvažnija valuta kad je u pitanju „influencer marketing“, a ROI se može posmatrati i kao „Realization of Influence“ – realizacija uticaja.

engagement

Ili, kako je na kraju zaključio Brian:

Pažnja i ljubav nisu ista stvar.

To je veoma bitno znati kod marketinga uticaja i izbora influensera.

U svakom slučaju, meni je bilo jako zanimljivo predavanje, a ako vas više zanima ova tema preporučujem twitter profil Tapinfluence koji se bavi ovom temom detaljnije https://twitter.com/tapinfluence

 

 

 

Ostavite odgovor