Vrijeme umjetne inteligencije – Da li će AI ukrasti radne stolove?

Vrijeme umjetne inteligencije – Da li će AI ukrasti radne stolove?

Autor: Semina Ždero

Ako pitate ChatGPT hoće li nas zamijeniti, reći će, pogodite – naravno da ne. 😊

Ovaj umiljati software koji odgovara na sva pitanja ljudskog uma plijeni intenzivnu pažnju posljednjih par mjeseci. Vjerujemo da ste već svi umorni od čitanja 739510 članka o umjetnoj inteligenciji i platformama za istu koje, čini se, preko noći nastaju. AI se tihim i sigurnim koracima polako uvukao u koncept svakog poslovanja. Treba vam brzi, kreativan tekst? Programski kod? Rješenje zadatka iz matematike? Psihološki savjet? Obrada velike količine podataka? Umjetna inteligencija sve zna i može.

Brojne radne pozicije našle su se na udaru otkako je ChatGPT stupio na scenu. Ljudi širom svijeta se trude zadržati svoja mjesta vjerujući da skup nula i jedinica u kombinaciji sa algoritmina i šablonima ne može razmišljati kao oni. Međutim, od inspirativnih captiona pa sve do grafičkog dizajna, umjetnoj inteligenciji treba svega par sekundi za gotov proizvod.

Previše idealno da bi bilo tačno?

Ipak, često zaboravimo da naizgled svemogući AI ima jednu enormnu manu – nije čovjek.

Iako neke zadatke može obavljati preciznije, jeftinije i svakako brže nego ljudi, umjetnoj inteligenciji nedostaje ono što nas kao ljudski rod primarno razlikuje od tehnologije – emocionalna inteligencija. Složit ćemo se – tekst koji AI napiše za deset sekundi je informativan, edukativan i vrlo vjerovatno obuhvata sve ono što ste željeli reći. ALI…

  • Da li misli na reakciju vaših kupaca, klijenata ili korisnika?
  • Da li misli na dugoročne potrebe vaše kompanije?
  • Da li može vidjeti širu sliku situacije?

Ne.

Činjenica da ni desetak sekundi a ni vječnost nisu dovoljni da AI uskoči u tuđe cipele i iz više uglova posmatra okolinu nikada mu neće pomoći u namjeri da zamijeni ljude. Iako izrazito inteligentan, AI ne posjeduje empatiju danas ključnu u obavljanju gotovo svih poslova. Da bismo kupili proizvod ili uslugu, pri prezentiranju nečega razmišljamo kao kupac ili korisnik. Je li to što vidimo dovoljno za konverziju? Kakvu korist imamo ili nemamo? Šta dalje? – to samo vi znate.

Zapamtite: Unikatni ste, unikatni smo – kao individue, kao ljudski rod.

Ne postoji računar jači od ljudske desne, kreativne i lijeve, analitične strane mozga čija fuzija proizvodi kreativna, racionalna i promišljena rješenja.

Znači li to da ne trebate koristiti prednosti umjetne inteligencije?

Nikako! Štaviše, AI vam može pomoći pri produktivnijem i bržem obavljanju svakodnevnih zadataka. Ako ste već fanovi njene podrške, i sami znate da ovoj vještačkoj inteligenciji često morate pomoći pri kreiranju finalnog proizvoda, bio to tekst, dizajn, kod, ili nešto četvrto. Ne strahujte – AI je samo jedan od primjera kako kooperacija ljudi i tehnologije može doprinijeti boljim rezultatima, dok bez vas već i nije optimalno funkcionalan.

Ili ipak jeste? Možda je baš ovaj članak napisao ChatGPT? 😊

Leave a Reply