Zašto je dobro (i važno) da svi zaposleni znaju osnovne stvari o komunikaciji na internetu

Zašto je dobro (i važno) da svi zaposleni znaju osnovne stvari o komunikaciji na internetu

Je li vam se desilo već da se nađete u ulozi učitelja, a na kraju vi naučite više nego što ste mogli i zamisliti? Nama, odnosno meni jeste, pretprošle sedmice u Tuzli.

Prime Digital je imao zadatak da održi obuku o naprednom korištenju društvenih mreža i alata i nas tri smo se spremale da prenesemo svoja znanja na najbolji mogući način. A onda smo u ta dva dana, koliko je trajala obuka, i same uspjele naučiti mnogo toga što će nam sigurno koristiti ubuduće, ne samo u poslu nego i u životu.

Izgleda da je definitivno istina da gdje god se okrenemo imamo priliku za učenje, samo je pitanje odluke da li mi to želimo. Igrom slučaja, nas tri (Dobrila, Vera i ja) smo po tom pitanju vrlo slične, pa valjda zbog toga i dobijamo ovakve šanse.

Da odgovorim sad na ovo pitanje iz naslova – zašto je dobro da svi zaposleni u organizaciji znaju osnovne stvari o komunikaciji na internetu?

Kad smo dobili specifikaciju organizacije, da bismo se mogli spremiti za obuku, rečeno nam je da će svi zaposleni u CRP-u prisustvovati obuci. I priznajem, da je mene neko pitao rekla bih im da nema potrebe i da je bitno da je čuju samo oni koji se bave komunikacijom.

Srećom me niko nije ništa pitao. Tako sam dobila mogućnost da naučim važnu lekciju.

Internet je postao sastavni dio života svih nas i svako, htio ili ne, komunicira sa velikim brojem ljudi. Čak i kada je ta naša komunikacija namijenjena malom broju ljudi, mi u stvari ne znamo da li će ostati tako. U jednoj organizaciji imamo više zaposlenih i svi oni uglavnom imaju različita znanja o komunikaciji na internetu i koriste različite kanale za komuniciranje.

Dok smo na obuci pričali o osnovnim stvarima vezanim za društvene mreže i komunikaciju na njima, svi zaposleni su čuli puno korisnog i za sebe lično. Nije bitno hoće li iko od njih i koliko komunicirati o poslu, ali sad svi znaju šta se gdje vidi, koliko je sve što napišu javno i šta se u suštini o svakom od njih može naći na internetu.

Mi koji se već godinama bavimo takvim stvarima i komunikacijom na internetu vremenom steknemo utisak da su to opštepoznate stvari i da ih svi znaju. Međutim, realnost kaže da veliki broj ljudi uopšte nije svjestan tragova koje o sebi ostavlja na internetu, tako da je bilo vrlo zanimljivo gledati njihove reakcije dok im je Vera pričala baš o tom dijelu.

Velika prednost za komunikaciju jedne organizacije jeste kad svi zaposleni znaju koliko posla se nalazi iza na primjer jedne objave na Facebook stranici organizacije. Mnogi misle o tome kao o petominutnom poslu, jer njima treba toliko da bi napisali status na svom privatnom Facebook profilu. Kad objasnite sve što je važno i što se odnosi na ciljeve, planiranje komunikacije, analitiku i ostalo, taj „petominutni posao“ poprima potpuno različit oblik. I dobro je da ga shvataju i direktor i ljudi iz finansija, ali i svi koji rade operativni posao. Samo u tom slučaju će moći i dati svoj doprinos u komunikaciji, ili bar ne naštetiti istoj.

Nakon ove obuke koja nam je pokazala i kako je moguće imati pred sobom potpuno različite ljude po profesiji i zanimanjima, a da pažljivo prate sve dva cijela dana, shvatila sam kako je ovo bilo ne klasično prenošenje, nego razmjena znanja.

A ako me neko bude pitao ubuduće, definitivna i najiskrenija preporuka ide za obuku o društvenim mrežama za sve zaposlene. Mada bi osnovne stvari, posebno o sigurnosti i o tragovima koje ostavljamo o sebi, bile preporučljive već i za osnovnoškolsko obrazovanje.

 

Ostavite odgovor