Zašto ljudi dijele ono što dijele na mrežama
Šta utiče na ljude da se zaustave tokom čitanja nekog teksta, otvore aplikaciju za neki od društvenih medija i kliknu „share“ (podijeli) dugme?
Je li u pitanju logika, emocija ili nešto treće?
Ispostavilo se da je u pitanju – psihologija.
Čudna priroda našeg mozga utiče na to da žustro debatujemo o tome koje je boje haljina, ili da osjetimo potrebu da pošaljemo video psa koji jede sladoled našem prijatelju koji voli životinje.
Nije logika ta koja odlučuje o tome – nego emocija.
Ako želite da se vaš sadržaj dijeli, razumijevanje „zašto“ i „kako“ će vam pomoći da napravite objave za svoju publiku. Zbog toga ćete vjerovatno željeti da znate:
- Zašto ljudi dijele sadržaje?
- Kakvu vrstu sadržaja će najprije podijeliti?
- Kako napraviti sadržaj koji zadovoljava takve emocije i potrebe?
5 razloga zbog kojih ljudi dijele sadržaje na društvenim mrežama
-
Neuronauka: Dijelimo da zabavimo, inspirišemo i budemo korisni
Iako društvene mreže imaju tendenciju da se na njima ljudi isključivo fokusiraju na sebe, osnovni razlog zbog kojeg ljudi dijele sadržaje na svojim profilima, pokazuju istraživanja, jeste da budu korisni drugima.
Ljudi uglavnom biraju sadržaje koji su korisni ili interesantni, ne samo njima nego i drugim ljudima. Uvijek im je u podsvijesti kome bi to još moglo biti korisno ili zanimljivo.
-
Psihologija: Dijelimo da pokažemo ko smo mi u stvari
Psiholozi Hazel Markus i Paula Nurius su 1986.g. prepoznali da postoji razlika između „nas sada“ i „mogućih nas“. Tad su objavili koncept mogućih nas:
- Idealni mi – oni koji bismo voljeli postati
- Mi koji bismo mogli postati i
- Mi – oni koji se bojimo da bismo mogli postati
Prva varijanta, idealizovana verzija nas je ona koju najčešće dijelimo po društvenim mrežama.
Na dijeljenje sadržaja ne utiče da li je ta verzija nas moguća ili ne. Poenta je da negdje u podsvijesti imamo sliku nas koju želimo i dijelimo informacije u skladu sa tim.
-
Zajednica: Da njegujemo naše odnose
Kad god vidimo smiješan video o odugovlačenju podijelićemo ga sa prijateljem koji ima isti problem. Kad god vidite smiješni video sa psom – poslaćete ga zaljubljeniku u životinje.
Kad god vidite takav video, osjetite automatsku povezanost sa tim ljudima – jer pomislite na njih.
U studiji koju je radio The New York Times, 78% ispitanika je potvrdilo da dijele informacije online jer im one omogućavaju da ostanu u kontaktu sa ljudima sa kojim inače ne bi mogli. Čak 73% njih je odgovorilo da dijele informacije jer im omogućavaju da ostanu u kontaktu sa ljudima sa kojima dijele interese.
-
Motivacija: Osjećati se više uključenim
Ljudi uglavnom uvijek pričaju o istim stvarima i reaguju na iste stvari, bez obzira na medije koji su aktuelni.
Utvrđeno je da ljudi imaju četiri vrste motivacije da pričaju o nekom brendu
- 33% kaže da je u pitanju proizvod sa kojim su imali dobro ili jedinstveno iskustvo. Ili je novi i zbog toga treba da bude podijeljena informacija o njemu.
- 24% priča o brendu kada je u pitanju lično iskustvo, da bi pokazali drugima kako su dio ekskluzivnog kluba kupaca ili imaju neke interne informacije
- 20% – povezanost sa drugima – žele pomoći ili pokazati brigu i prijateljstvo
- 20% su oni koji smatraju da je poruka toliko zanimljiva ili zabavna da zaslužuje da bude podijeljena
-
Altruizam: Upoznati što više ljudi sa specifičnim problemima
U istraživanju New York Timesa 84% ispitanika je reklo da su podijelili informacije da bi „iskazali podršku i pokazali da im je stalo“. Njih 85% tvrdi da im čitanje šta drugi govore o nečemu pomaže da shvate o čemu se radi i da utiče na njih i njihove odluke i učešće. Dakle, ne samo da dijelimo informacije koje se tiču nas, nego i odgovaramo na one koje se tiču drugih ljudi sa kojima smo povezani na društvenim mrežama.
Šta ljudi najradije dijele?
Ono što je takođe važno znati jesu i sljedeće 3 stvari:
- Pozitivan sadržaj je jači od negativnog.
Mnogi su iznenađeni ovom činjenicom, ali nauka i istraživanja kažu tako.
- Sadržaj koji izaziva jače emocije bolje prolazi.
- Praktične i korisne informacije su uvijek rado dijeljene.