Zašto PR firme ne trebaju brinuti zbog native advertisinga

Zašto PR firme ne trebaju brinuti zbog native advertisinga

Promjene navika čitatelja koje idu ka konzumiranju medija online i pomoću raznih uređaja dovele su do pada štampanih medija i njihovih prihoda. Nije iznenađujuće da je glavna tema na mnogim konferencijama upravo model podjele prihoda, dominantno u odnosu na native advertising.

Da li nestaje zid između uredništva i reklamiranja?

Mnogi kritičari ukazuju na to da je native advertising doveo do jednog od najznačajnijih pomaka našeg vremena, do nestanka zida koji je postojao između uređivanja medija i reklamiranja. Uredništvo nikad nije bilo potpuno nezavisno (uostalom, cijela industrija odnosa s javnošću počiva na dobrim odnosima sa medijima), ali se linija svakako dodatno zamaglila.

S druge strane, neki takođe kažu da native advertising dovodi do više transparentnosti kad su u pitanju interesi kompanije, za razliku od odnosa s javnošću gdje su korporativni interesi zakopani u uredništvu.

Šta to znači za praktičare odnosa s javnošću?

U svakom slučaju, native advertising je već doveo do pada prihoda medija, ali i smanjenja mogućnosti za odnose s javnošću. Već vidimo manje mogućnosti da se osigura medijski prostor za klijente na tradicionalni način – intervjue, gostujuće blogere, medijske objave bez plaćanja itd.

Šta to znači danas za praktičare odnosa s javnošću? Praktičari moraju biti dobro upoznati sa digitalnim medijima i društvenim mrežama, sadržajem medija i plaćenim medijima. Korištenje taktike i drugih disciplina je sada pravilo. To ne znači da odnosi s javnošću tu nemaju svoje mjesto.

U suštini, odnosi s javnošću donose ključni fokus na razumijevanje ciljane publike i kreiranje poruka iii sadržaja za njih. Ovo je takođe od izuzetne važnosti za sadržaj, digitalnu strategiju i komunikaciju putem društvenih medija. Odnosi s javnošću razumiju jedinstvenu ulogu brenda i vjerodostojnost, a to nadilazi jednostavno građenje vidljivosti brenda.

Native advertising neće značiti kraj odnosa s javnošću, ali će značiti da će oni početi izgledati potpuno drugačije od onog kakvi su bili ranije.

Izvor: Why PR Firms Shouldn’t Be Worried About Native Ads

Ostavite odgovor