Zašto saopštenje za medije trebamo održati u životu

Zašto saopštenje za medije trebamo održati u životu

Odnosi s javnošću se trebaju držati sljedećeg pristupa – ako imate dobru priču, ona će se “prodati” sama. Vještina našeg posla je u tome da prepoznamo priču.

Od svih nas se manje više traži da prodajemo priče koje niko ne želi da čuje. Mi znamo da moramo obezbijediti neprijatni telefonski poziv, samo da čujemo ono “ne” i da obezbijedimo povratnu informaciju za klijenta. To su one neugodne situacije koje nerviraju novinare i koje se ističu kao naše greške u radu sa klijentima. U svom poznatom tekstu o tome zašto je saopštenje za medije mrtvo, Mike Butcher iz TechCruncha kaže: “Saopštenja za medije su uglavnom pisana na način na koji bi PR klijent pisao vijest. Obično su veoma opširna i dizajnirana tako da se zadovolji klijent”.

Loše saopštenje za medije je beskorisno. Ali, format definitivno nije mrtav. Ako se koristi pravilno, saopštenje za medije osigurava interesantnu i relevantnu informaciju, i ako pretpostavimo da se pravilno plasira u medije, doprijeće do čitalaca.

PR je kreativna industrija. Mi nismo plaćeni da sjedimo i telefoniramo novinarima sa starim pričama koje su nam dali klijenti. Slanje glupavog, nevažnog saopštenja velikom broju medija neće pomoći nikome i vjerovatno će više naškoditi nego pomoći izgradnji odnosa sa obje strane. Dobar profesionalac treba raditi direktno sa klijentima da razvije interesantne priče koje će biti zanimljive medijima. To je ono kako trebamo nastaviti rasti u godinama koje su pred nama. Budite iskreni sa vašim klijentima. Recite im ako nešto neće raditi.

Umjesto gubljenja vremena na pisanje saopštenja za medije koje oni neće čitati, savjetujemo da klijenti stave saopštenje na svoje web stranice dok mi radimo na nečem drugom za naše kontakte u medijima. Rezultat ovog pristupa je bolji za naše klijente. Vještina dobrog PR-a je da napravi zanimljiv sadržaj koji je i interesantan medijima i nosi klijentove ključne poruke. Jedna ključna poruka u top mediju je uvijek bolja od 5 običnih koje će samo proći kroz news servise.

Prava vještina modernog PR profesionalca nije više u stvaranju odnosa samo sa nekoliko ključnih novinara. To je još uvijek važno, ali talentovani PR profesionalci razvijaju interesantne i privlačne priče za svoje klijente i koriste svoje veze da bi ih ispričali u medijima. Ako vam kao klijentu PR agencija nikad ne da povratnu informaciju ili vam ne predloži bilo šta čime biste postigli bolje rezultate, trebate ponovo procijeniti vaš odnos. Vi njih ne plaćate samo da bi aktivirali vaše ideje, vi želite iskoristiti njihovo znanje i iskustvo da biste dobili bolje rezultate.

Saopštenje za medije je još uvijek itekako živo. Dobre priče su još uvijek tu i čekaju da budu predstavljene, korektno pozicionirane i date pravim kontaktima u pravo vrijeme.

Izvor: Why we should keep the press release alive!

(1) Komentari

Ostavite odgovor