ZAVRŠEN PROACTIVE 2024: Revolucija i redefinicija odnosa s javnošću i komunikacija
PROACTIVE 2024, regionalna konferencija o odnosima s javnošću, biznisu i komunikacijama, održala se 13. put 23. i 24. maja u hotelu Rajska dolina na Jahorini.
Vrijeme je za revoluciju i redefiniciju u odnosima s javnošću, poslovanju i komunikacijama. Osnaživanje pojedinaca/ki i redefinisanje njihovih uloga ključni su za stvaranje smislene komunikacije i odgovorno djelovanje unutar timova, organizacija, lokalnih zajednica i društva uopšte. Da PR industrija traži, ali i želi ponuditi određene odgovore koji će je unaprijediti i poslužiti kao svojevrstan bazen ideja i solucija potvrdio je broj učesnika PROACTIVE konferencije ove godine. Neke odgovore i prilike ponudili su sjajni stručnjaci stručnjakinje svojim predavanjima, inspirativnim panelima i dinamičnim formatima poput PROACTIVE World Caffea.
Voja Žanetić je, kroz originalne uvide, govorio o dekonstrukciji javnog prostora i aktuelnih politika, istakao je da populizam nije ideologija, već manir pogodan za politički resantiman. Predložio je o nova značenja za akronim PR: Public Reconstruction, Public Revolution, Public Renaissance ili jednostavno: Potražimo Rešenje.
Kako je Kaspersky komunikacijski tim inspirisan standardnim cyber security aronimom TTP (techniques, tactics and procedures) kreirao svoj TTP – Transparency, Thought Leadership & Proactivity kako bi efikasno ovladao izazovima, objasnila je Mai Al Akkad, direktorica korporativnih komunikacija za Evropu.
O novoj generaciji CSR-a – jasnijoj, mjerljivijoj i manje podložnoj zloupotrebama učesnici/e su razgovarali s Unom Mesić; stvarnom osnaživanju žena, zašto je važno da imamo interno jasno propisane standarde i rodnoj ravnopravnosti u praksi sa Milošem Đajićem; ekonomiji znanja – zašto je važno da vrednujemo i adekvatno naplatimo svoje znanje i iskustvo s Nelom Kačmarčik; a koliko je važno uložiti vrijeme i trud za izgradnju odnosa između agencije i klijenata kako bi saradnja bila kvalitetna i dugotrajnija s Minelom Vilić tokom #PROACTIVEWorldCafé-a.
Pojmovi, propitivanja i preporuke o tri pojma: odnosima, interesima i odgovornosti zapalili su publiku i ”Vruću stolicu” sa Natašom Pavlović Bujas, predsjednicom IPRA-e…
Panel „Kako su društvene mreže promijenile (i) institucionalnu komunikaciju” uz učešće Nevena Crvenkovića, portparola i šefa komunikacija UNHCR-a u BiH i Admira Malagića, portparola Ministarstva bezbjednosti BiH moderirala je Željka Šulc, portparolka OSCE misije u BiH.
Dr Dragana Đermanović poručila je “Mi se bavimo životom i životarenjem, a jako je malo ljudi koji se bave razvojem. Trebamo biti originatori, a ne optimizatori. Vrijeme koje dobijemo trebamo investirati. Ako rješenje ne postoji, nismo dovoljno razmislili”.
Kreativnost, sposobnost i puno znanja. Čelična discpilina. Besprijekorna izvršenja. Potpuna odgovornost. Samo su neki od esencijalnih a neophodnih sastojaka da bi ”Fulltime PR freelence style” funkcionisao, objasnila je Najra Krvavac.
Osim za informisanje, Linkedin nam služi i kao alat i prostor za lični branding, kao i za prodaju znanja i usluga. Ilija Ćosić predstavio je korisne smjernice za lično brendiranje na LinkedIn-u i preporuke za kreiranje sadržaja na ovoj mreži.
Značaj prepoznavanja emocija je ključan za mentalnu otpornost, pa i mentalno zdravlje. Kroz priču o samokontroli, upravljanju emocijama i tome kako je ignorisanje problema zapravo opasno vodila je Dajana Šipraga Zlojutro.
Ivan Ćosić, kreativac i podcaster proveo je publiku kroz trendove predavanjem “Šta ima novo lepo?” u svijetu brendinga, marketinga, vještačke inteligencije, interneta i kako nam život mijenjaju nove tehnologije i nova okruženja.
Drenislav Žekić vratio je učesnike na početne postavke osnosa s javnošću – vrijednosti i neophodnih znanja i ponašanja za kvalitetno i uspješno bavljenje komunikacijama koje daje rezultate i koje se pamte.
Konferenciju je otvorila Nataša Pavlović Bujas, predsjednica Međunarodnog udruženja za odnose s javnošću IPRA, koja je PROACTIVE 2024 dodijelila prestižni Endorsed Conference Status, prepoznavši njen značaj za PR profesiju širom svijeta.
Konferencija je, očekivano, bila izuzetno uspješna, a učesnici/e su sa sobom ponijeli obilje novih ideja i inspiracije. Kako su istakli po završetku, svaki trenutak proveden na PROACTIVE 2024 odlična je prilika za profesionalni i lični rast. Tradicionalno, pored odličnih poslovnih kontakata, rodila su se nova partnerstva i prijateljstva, obogaćujući profesionalne i lične veze među prisutnima, što je suštinski i dugogodišnji trademark PROACTIVE formata. Uz uzbudljive diskusije, interaktivne sesije i nezaboravne networking događaje, učesnici/e su napustili/e konferenciju osnaženi, motivisani, spremni za redefinisanje i podmlađivanje struke, ukratko – ne samo za riječi, nego i za djela. Unisoni zaključak je da PROACTIVE nije samo konferencija, nego pokretač pozitivnih promjena i katalizator novih, plodonosnih suradnji.
PROACTIVE 2024 podržali su Coca-Cola HBC B-H Sarajevo, Misija OSCE-a u BiH, Područna privredna komora Banja Luka i kompanija Kaspersky. Medijski partneri su: magazin Gracija, mondo.ba, dan.me, inspo.ba i womancomm.com.