3 primjera iz prakse koja pokazuju zašto je za posao dobro pisati blog
Vjerovatno ste već do sada čuli da je pisanje bloga korisno za posao i možda vam je neko pokušao objasniti i zašto. Možda su vas čak pokušavali nagovoriti na to tvrdeći da će vam to sigurno pomoći i da je zaista šteta što već do sada niste počeli. Vi ste i pored toga u dilemi i još uvijek vam nije najjasnije kakvu korist od pisanja bloga može imati vaš biznis?
Stvarni primjeri su ono što ja inače najviše volim i zato ću vam sada pokazati nešto iz mog ličnog iskustva.
U naslovu sam napisala 3 primjera iz prakse koja pokazuju zašto je za posao dobro pisati blog. Međutim, vidjećete da bi ih bilo bolje nazvati – 3 primjera koja pokazuju šta se dešava ako vi ne pišete blog!
Primjer 1 – Šapa Zenica
– Dobar dan, je li to šapa? – čujem sa druge strane slušalice.
– Izvinite, gospodine, kakva šapa?
– Ma ova što se bavi ovim cukama u Zenici.
– A ta! Nije, gospodine, nemamo mi ništa sa njima.
– Ali kako nemate, našao sam na internetu vas i vaš broj telefona?
O čemu se ovdje radi? U decembru 2009. godine smo muž i ja pokrenuli internet magazin Zenica-Online i među prvim tekstovima se našao tekst o Udruženju građana “Šapa” Zenica koji se bave zaštitom životinja u našem gradu. Ni do danas “Šapa” nije napravila internet stranicu a svu komunikaciju obavljaju putem zatvorene Facebook grupe. Kada neko u Zenici poželi da ih kontaktira najčešće u Google ukuca “šapa zenica” i dobije prvo nas (vidjeti screen shot).
Nakon nekoliko mjeseci sam bila prinuđena sa Zenica Online skloniti brojeve telefona jer je postalo neizdrživo – pozivi su se nizali skoro svaki dan. Već neko vrijeme sam mirna jer nas vrlo rijetko kontaktiraju emailom, mada se i to dešava.
Primjer 2 – EuroExpress
Slična situacija – pisala sam tekst o brzoj pošti EuroExpress jer sam zaista bila prezadovoljna njihovom uslugom. Nakon nekog vremena su počeli stizati pozivi sa pitanjem “Je li to EuroExpress?”. Iz iskustva sa “Šapom” sam odmah znala o čemu se radi. Činjenica, poziva je bilo mnogo manje. A ispod imate screenshot jednog “mail razgovora” u kojem na konkretno pitanje dajem odgovor a uopšte ne znam ko je čovjek. Zbog ranijih iskustava mi je odmah bilo jasno zašto je meni stiglo ovo pitanje.
Primjer 3 – Premier kladionica
Ovdje ste možda već čitali tekst o Premier kladionici – Recenzija – Premier kladionica i najkorisnija upotreba QR koda za koju znam. Juče pogledam statistiku posjeta na Prime stranicu i vidim da je druga najčešća ključna riječ u periodu od kako je tekst napisan – Premier kladionica. Pričajući na tu temu sa Dobrilom ona mi kaže da ih je neki dan zvao čovjek u Prime sa pitanjem – pogađate kojim? Da, da li je to Premier kladionica? Na njen odgovor da Prime nema ništa sa Premier kladionicom čovjek je rekao – Ali ja kad tražim „Premier kladionica“ dođem do vas!
Originalan sadržaj je najbolji SEO
Neki dan sam čitala tekst SEO je mrtav, živio sadržaj! i klimala glavom. Upravo je tako, to znam iz iskustva a to možete i vi zaključiti iz ovih primjera. Možete imati svoju internet stranicu (konkretno EuroExpress i Premier kladionica je imaju) ali tekst koji nije prepisan i koji je originalan, a u kojem se spominje vaš brend će joj u najboljem slučaju “puhati za vratom”. Biće odmah iza vas ili možda čak ispred, u zavisnosti od pretraživača i svih Google prilagođavanja pretragama korisnika.
Šta pisanje bloga može učiniti za vašu poziciju na Google?
Može vas “zakovati” u sam vrh pretraga za sve ključne riječi vašeg biznisa. U svakom tekstu ćete pisati o nekoj temi koja je bitna za vas i u njoj koristiti ključne riječi. Ako je tekst originalan Google će to prepoznati i dobro ocijeniti. Time će vaše potencijalne kupce i klijente dovesti na vaš blog i stranicu.
U najgoroj ste poziciji ako neko drugi piše o vama a vi imate samo statičnu stranicu. Odvući će vam sve pretrage kod sebe. U tom slučaju se samo možete nadati da su ti tekstovi o vama pozitivni 🙂
(3) Comments
Mensur Muhić
Dobar clanak ali na zalost ovi primjeri vise pokazuju nerazvijenost Interneta u BiH nego jacinu bloga., koja uopste nije diskutabilna. Blog je samo jedan od nacina da se poboljsa sadrzaj i da se web mjesto onog koji bloga osvjzava i tako daje signale Google trazilici da je to jedna aktivna stranica sa aktualnim sadrzajem.
Primjer udruzenja Sape je ocito nepostojanje sadrzaja kod druge strane koja se uporedjuje i sasvim je normalno, da ako ili ista napise o njima da ce da dobije ne samo bolju, nego i jedinu poziciju na Google pretrazi.
Na drugu stranu kladionice su ociti primjer sta se desava sa firmama koje se ne brinu o svom web-imidzu, pa tako da tu ne moze govoriti da je SEO mrtav i da ga je jedan blog clanak pobjedio, posto niko ocito nije ni radio na SEO optimizaciji za kladionicu.
Da je radio, rezultat takvog ulaganja bi bio da na cijele prve dvije ili tri stranice Google pretraga, kada se pretrazuje ime firme, bi bili rezultati sa njihove zvanicne webstranice, linkovi do socijalnih mreza, i ostali rezultati na koje oni samo imaju utjecaja…
I tada bi njihove musterije mogli bez problema da ih nadju, posto bi prvi link sadrzavao kontakt informacije np. broj telefona. Doduse ovo sa optimiranjem imena vlastite firme i nije klasicni SEO, to je vise propust onih koji su radili webmjesto i marketing firme.
Blog, je samo jedno od orudja u SEO arsenalu. Govoriti da je blog post sve sto treba uraditi je nedoreceno. Pisati blog bez cilja i bez strategije o KW /kljucnim trzisnim rijecima za koje je jaca pozicija je rasipanje energije i nadanje da ce blog sam od sebe da uz pomoc Long tail rijeci da pokupi neko mjesto na trazilici.
Blog je dio strategije u svakom dobro razradjenom seo planu, a svrha mu treba biti da musteriji da relevantan sadrzaj i odgovor na pitanja, to je uvijek na prvom mjestu, a kasnije kao dio SEO strategije da bolje pozicionira kljucne trzisne rijeci za koje je firma zainteresovanja i da poboljsa kotiranje na Google.
I tada dolazimo do SEO orudja br 1, linkovi, a oni dolaze od sadrzaja sa tekstova / blogove na drugim stranicama, stranicama koje dobro kotiraju na Google. Tu postoji jos citav niz orudja kojima se osigurava prisustvo na Internetu i kojima se osigurava da firma pokriva sve kljucne rijeci bitne za njihovo poslovanje. Tako da SEo nije mrtav, sta vise, zivlje je nego ikad. 🙂
Ali je dobro da se prica i o blogu, jer on pravi sadrzaje na Internetu, i obogacuje poprilicno skroman sadrzaj web stranica u BiH.
Ja bih dodao da je tome najveci krivac organizacija koja se bavi administriranjem web domena .. Nik.ba gdje je kupovina .ba domena zakomplikovana i otezanja do bola. Samim time nema ni sadrzaja na BiH Internet nebu.
Pozdrav 🙂
Hana Kazazović
Prije svega hvala na komentaru 🙂
A što se tiče komentara slažem se da je ovo između ostalog pokazatelj slabe razvijenosti BiH Interneta. Ono što bih samo dodala jeste da ja nisam rekla da je ovo jedino što treba raditi. Naravno da sve ovo što si ti napisao treba i neophodno je. Samo sam napisala čemu blog može pomoći, posebno ako je inače stranica loša i loše pozicionirana.
Preporuke za čitanje – CB magazin broj 20 | Cyber Bosanka - Hana Kazazović
[…] 3 primjera iz prakse koja pokazuju zašto je za posao dobro pisati blog […]